החזרי מס לעובדים מהבית

מידי שנה יותר ויותר עובדים מגלים את עולם העבודה מהבית. אך האם ידעתם שאתם זכאים מכך להחזר מס? בואו לקרוא הכל על החזרי מס לעובדים מהבית – על תנאי הזכאות, סכום ההחזר וכיצד מגישים בקשה מתאימה.

בין אם זה הריחוק החברתי בקורונה שהעביר רבים לעבודה מהבית ובין אם זו המסקנה של ארגונים רבים לפיה אפשר לעבוד מהסביבה הביתית ולחסוך תשלומי נסיעות – עבודה מהבית הפכה לסביבת העבודה הנחשקת והפופולרית ביותר של המאה העשרים במאה ה-21.

מעבר לזמינות הקפאין והיכולת להתרסק עם הלפטופ על הספה בנחת, למי מכם שעובדים מהבית ממתינה גם האפשרות לקבל החזרי מס לעובדים מהבית – כספים עודפים ששילמתם למס הכנסה ושאתם זכאים לקבל בחזרה ישירות לחשבון הבנק.

החזרי מס לעובדים מהבית בעקבות הוצאות הקשורות לעבודה

כאשר אתם עובדים במקום עבודה מסודר, מקום העבודה משלם הוצאות כמו: אינטרנט, חשמל, ארנונה ועוד. כאשר אתם עובדים מהבית, חלק מהוצאות אלו יכולות לגדול בצורה משמעותית והכל על חשבונכם.  אלו למעשה כל אותן הוצאות שאתם זכאים לקבל בגינן את החזר המס ועליכם להגיש עליהן קבלות וחשבוניות למס הכנסה.

החזרי מס לעובדים מהבית בעקבות הוצאות על לימודים

יש מקרים שבהם העובדים ממשיכים ללמוד גם אחרי שהתקבלו למשרה מסוימת. בין אם מדובר על לימודי המשך במקצוע, על השתלמויות שונות או על קורסים נוספים שמעשירים את הידע והמיומנות שלכם לביצוע העבודה, תוכלו לקבל החזר מס על הלימודים.

כל עוד תוכלו להוכיח ולקשר את הוצאת הלימודים לעבודה שלכם מהבית, תוכלו לקבל החזר מס על ההוצאה. לדוגמה, עובד מתחום המחשבים שלוקח קורס בתכנות כדי להעשיר את סל המיומנויות והשירותים שלו, יוכל לקבל עליו החזר.

בנוסף, נציין שלימודים מזכים בהחזרי מס ללא כל קשר, כך שאם אתם עובדים מהבית ובתקופה זו לומדים לתואר ראשון, שני או לימודי תעודה, אתם זכאים לקבל החזרי מס לסטודנטים.

החזר מס לעובדים מהבית בעקבות תשלום לאגודות מקצועיות

הרבה אנשים שעובדים מהבית עדיין רוצים להשתייך לאגודה מקצועית: האגודה המקצועית לרואי חשבון, אגודת הציירים, איגוד מאמני הכושר וכיוצ"ב. החזרי מס לעובדים מהבית יתקבלו גם אם שילמתם השנה לאגודה הרלוונטית.

החזרי מס לעובדים מהבית

כיצד מקבלים את החזר המס?

אתם עובדים מהבית? אל תשכחו לאסוף את הקבלות ולתעד את ההוצאות שלכם. במידה וניתן להוכיח ולקשר כי ההוצאה אכן קשורה לעובדה שאתם עובדים מהבית, אתם תהיו זכאים לקבל עליה החזר מס. כעת עליכם למלא את טופס 135 שעניינו בקשה להחזר מס, לסמן בו את נסיבות החזר המס שהיו לכם (הוצאות מהעסק, השתלמות מקצועית וכד') ולהגיש אותו לפקיד השומה. ניתן לעשות זאת דרך אתר רשות המיסים אונליין.

החזר מס מקסימלי באמצעות חברה מקצועית

אמנם ניתן לבקש החזרי מס לעובדים מהבית לגמרי בעצמכם, אבל ניתן ואף מומלץ לעשות זאת מול חברה מקצועית המתמחה בהחזרי מס. חברה שכזו תדע לבחון את כל הקריטריונים המזכים שמגיעים לכם מהם החזר מס – גם אלו שנוגעים לזכויותיכם כעצמאיים כמו החזר דלק לעצמאים וגם אלו שנוגעים לזכויותיכם הכלליות במס, כמו נקודות זיכוי והטבות שונות, למשל החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל או החזר מס בגין שירות במילואים.

גורם מקצועי ידע לכוון אתכם טוב יותר למימוש הזכויות המלאות, יסייע באיסוף המסמכים הנדרשים לבקשה וידאג ללוות אותה עד להעברת הכספים ישירות לחשבון הבנק. כל אלו חוסכים לכם משמעותית במשאבים, זמן והתעסקות וממקסמים את ההחזרים שמגיעים לכם.

החזר עד 6 שנים רטרואקטיבית

רשות המיסים מאפשרת לכל אדם המשלם מיסים לפנות אליה ולקבל כל החזר כספי משש השנים האחרונות. כך, אם השנה היא 2022 תוכלו לקבל החזרים עד שנת 2016, מה שעשוי להסתכם בסכום כספי רב.

כיצד מגישים בקשת החזרי מס לעובדים מהבית?

עליכם להגיש למס הכנסה את טופס מספר 135 – שעניינו בקשה להחזר מס. טופס זה מפרט את כל המצבים שבגינם אתם זכאים להחזר ואליו יש לצרף כל מסמך שמעיד על המצב המזכה. לדוגמה, אתם מתגוררים ביישוב בפריפריה הזכאי להנחת מס, משלמים את חשבונות הדירה שממנה אתם עובדים וגם נרשמתם לאחרונה לקורס בתחום העיסוק שלכם – כל אלו עשויים לזכות אתכם בהחזר נאה.

בנוסף עליכם לצרף לבקשה תיעוד הכנסות והוצאות מרואה החשבון, טופס 106 אם אתם שכירים במקביל, צילום ת.ז ושיק מבוטל או טופס ניהול חשבון מהבנק, המאמתים את הפרטים של החשבון אליו ייכנסו הכספים בסיום התהליך.

יש לכם שאלות נוספות? מלאו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם.

עברתי דירה ואני עובד מהבית. האם יש על כך החזר?

תופעתו לגלות שכן! היום, חלק מהעובדים שעובדים מהבית באופן קבוע, עוברים לדירה שבה התשתית מתאימה לעבודה מהבית. בין אם מדובר על אינטרנט יציב, חדר עבודה נפרד, אזור שקט לעבודה ועוד.
ולכן בעת מעבר דירה תוכלו לקבל החזר מס על ההפרשים בשכר הדירה בין שתי הדירות.

האם אני זכאי להחזר מס עבור תשלום לרואה חשבון?

כן! עצמאיים רבים נעזרים ברואי חשבון על מנת להגיש את הדו"ח השנתי לרשות המס, מה שעומד בקריטריונים לקבלת החזר מס עוסק פטור או מורשה. כמובן שתקבלו את ההחזר כל עוד יש קשר בין עבודתו של רואה החשבון לעובדה שאתם עובדים מהבית.