החזרי מס לשכירים

הפופולאריות של החזרי המס עלתה בשנים האחרונות. יותר ויותר שכירים מבינים שמגיע להם החזר מס ומקבלים חזרה סכומי כסף שלא ידעו שהם זכאים לו. יש מגוון רחב של סיבות שעבורן תוכלו לקבל החזרי מס. לכן, בדיקת החזרי מס לשכירים היא קריטית מאחר והיא יכולה לחסוך לכם הרבה כסף.

במאמר נציג את הסיבות האפשריות להחזר מס ונסביר איך תוכלו לקבל החזרי מס אם אתם עובדים כשכירים מהבית או מחו"ל. המשיכו לקרוא:

החזרי מס לשכירים – הסיבות לקבלת החזר מס

תחילה נסביר כי החזרי מס תוכלו לקבל אם שילמתם תשלום מס עודף במהלך שנת המס. מאחר וחישוב המס נעשה באופן שנתי אך יורד בכל חודש מתלוש המשכרות, יכולים להיות פערים בין תשלום המס ששילמתם בפועל לבין גובה המס שאתם באמת נדרשים לשלם.

גובה המס שאתם צריכים לשלם נקבע על ידי מדרגת המס שהגעתם אליה ועל ידי נקודות הזיכוי שמגיעות לכם.

קבלת החזרי מס בעקבות שינוי במדרגת המס

מדרגות מס קובעות את שיעור המס שתצטרכו לשלם והוא נקבע לפי גובה ההכנסה שלכם. ככל שההכנסה שלכם תהיה גבוהה יותר, כך שיעור המס שתצטרכו לשלם יהיה גבוה יותר וההיפך. מכאן ניתן להסיק כי החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה יהיו שונים משכיר עם משכורת נמוכה יותר.

בכל חודש, מקום העבודה שלכם מחשב את ההכנסה השנתית הצפויה שלכם על פי המשכורת הממוצעת שלכם ולפי הנתון הוא מוריד לכם תשלום מס מהמשכורת. כאשר חלים שינויים במהלך השנה אשר משפיעים על ההכנסה השנתית שלכם, כנראה תזכו לקבל החזר מס בעקבות תשלום מס עודף ותוכלו להגיש בקשה על מנת לקבל החזרי מס לשכירים.

קבלת החזרי מס בעקבות שינוי בנקודות הזיכוי

נקודות זיכוי מקנות הנחה בתשלום המס. נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה ל-223 ש"ח בחודש ו- 2,676 ש"ח בשנה. באופן אוטומטי תהיו זכאים ל- 2.25 נקודות זיכוי אם אתם גברים ו- 2.75 נקודות זיכוי אם אתן נשים וזאת כל עוד אתם תושבי מדינת ישראל.

בתחילת ההעסקה שלכם עליכם למלא טופס 101, זהו טופס המהווה כרטיס עובד אצל המעסיק. בטופס תמלאו את כל הנתונים האישיים שלכם שבגינם יקבע תשלום המס שתצטרכו לשלם על פי קביעת מספר נקודות הזיכוי להן אתם זכאים.

החזרי מס לשכירים
החזרי מס לשכירים

ניתן לקבל נקודות זיכוי נוספות בעמידה בקריטריונים נוספים, כמו: הורות לילדים, שירות צבאי או מילואים, סיום לימודים מקצועיים או אקדמיים, התגוררות בפריפריה ועוד. לכל קריטריון יש תנאים שונים ומזכה בנקודות זיכוי בהיקף שונה.

כאשר חלים שינויים במהלך השנה, שינויים שעל פיהם תהיו זכאים לנקודות זיכוי נוספות, תוכלו לעדכן זאת את מקום העבודה שלכם. אם לא עשיתם זאת תוכלו להגיש בקשה להחזר מס על מנת לקבל החזרי מס לשכירים ולקבל חזרה את ההנחה המגיעה לכם במס הכנסה.

החזר מס עקב חילופי עבודות

הזכרנו כי ניתן לקבל החזר מס בעקבות שינויים הקשורים לגובה ההכנסה השנתית. הסיבה המרכזית שבגינה נותנים החזרי מס היא בעקבות החלפת עבודה. כאשר אתם מחליפים עבודה יכול להיות מצב של שינוי בגובה המשכורת החודשית ועל כן שינוי בגובה ההכנסה השנתית.

מלבד החלפת עבודה, סיבות נוספות שבגינם ניתן לקבל החזרי מס לשכירים הם: פיטורין, יציאה לחל"ת, אבטלה ועוד.

אתם שכירים ואתם עובדים מהבית? מגיע לכם החזר מס

החזר המס לשכירים העובדים מהבית מתבצע על החלק היחסי של המס בגין הוצאות הקשורות לעבודה מהבית. תוכלו להצהיר על הוצאות שניתן להוכיח כי הן קשורות לעבודה שלכם באופן ישיר. הוצאות כמו: ציוד משרדי, תשלומים שוטפים לבית (גז, חשמל, ארנונה, מים, תשלומי טלפון, אינטרנט) ולעיתים גם חלק יחסי משכר הדירה.

על מנת לקבל החזרי מס לעובדים מהבית עליכם לשמור על כל הקבלות והמסמכים הרלוונטיים על מנת להוכיח את גובה ההוצאות שלכם. בעת הגשת הבקשה להחזר מס תוכלו לצרף את המסמכים ורשות המיסים תקבע האם תוכלו לקבל החזר מס עבור הוצאות אלו בהתאם לתנאים ולקריטריונים.

אתם שכירים ואתם עובדים בחו"ל? גם לכם מגיע החזר מס

אם אתם אזרחים ישראלים ואתם עובדים בתור שכירים בחו"ל, תוכלו לקבל החזרי מס לעובדים בחו"ל. תוכלו לקבל זאת אם אתם מוגדרים כך שמרכז חייכם הוא בישראל. אין נתונים ברורים המהווים הגדרה למרכז חיים בישראל. על מנת להגיש את הבקשה להחזר מס עליכם להראות זיקה לישראל ולהציג את הטפסים והמסמכים הרלוונטיים התומכים בבקשתכם. שימו לב כי לא תקבלו החזר מס באופן אוטומטי, עליכם להגיש בקשה להחזר מס.

איך ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס?

החזרי מס לשכירים ניתן לקבל על ידי בקשה להחזר מס לרשות המיסים. ניתן להגיש את הבקשה דרך אתר האינטרנט, הסניף הפיזי של מס הכנסה או באמצעות הדואר. אל הבקשה תצטרכו לצרף טפסים ומסמכים רלוונטיים כמו טופס 135 וטופס 106.

עד מתי ניגש להגיש בקשה להחזר מס?

תוכלו להגיש בקשה להחזר מס רק ששנת המס שעבורה תרצו לקבל את ההחזר הסתיימה. בנוסף, שימו לב כי רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה. לכן, אם ברצונכם לקבל החזר מס על השנים האחרונות, פעלו בהקדם.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

החזר מס לעובדים בחול

החזר מס לעובדים בחו"ל

עשיתם רילוקיישן? העתקתם את חייכם לחו"ל כדי לעבוד? כנראה שמגיע לכם החזר מס לעובדים בחול וכדאי שתדעו איך לדרוש אותו מהמדינה. כבר נסביר לכם בדיוק

למאמר המלא »
החזר מס לרופאים

החזר מס לרופאים

סיימתם לימודי רפואה? הידעתם שאתם זכאים לקבל החזר מס לרופאים? במאמר זה תגלו מהם הקריטריונים לזכאות להטבה, מדוע חשוב לבצע בדיקה להחזר מס, כמה כסף

למאמר המלא »
החזר מס מורים

החזר מס מורים

  עובדי הוראה – האם ידעתם על זכאותכם לקבל החזר מס מורים? מיד נפרט כל מה שעליכם לדעת בנוגע להטבות המגיעות ממס הכנסה, תנאי הזכאות

למאמר המלא »
החזר מס לשכירים

החזר מס לשכירים

  במשך השנים הצטברו במס הכנסה כ750 מיליון עודפי מס. כל שכיר חייב לדעת שיתכן מאוד שמגיע לו החזר מס ממס הכנסה. החזר מס לשכירים

למאמר המלא »