החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

השתחררתם משירות צבאי או סיימתם שירות לאומי במהלך ה-36 חודשים האחרונים? ייתכן שאתם זכאים לקבל החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי. איך בדיוק זה קורה ומי זכאי לקבלת החזר מס? כל הפרטים מחכים לכם כאן:

במדינת ישראל ישנן קבוצות שזכאיות להטבות מס, אתם ביניהם. מדינת ישראל מכירה בעובדה שרק לפני זמן קצר סיימתם שירות צבאי או שירות לאומי ואתם עומדים בפני אתגרים בחיי האזרחות. אתגרים כמו מציאת עבודה ראשונה, מחשבה על לימודים או על טיול. על מנת להקל עליכם היא מעניקה לכם הטבה במס הכנסה.

מאחר ועד עכשיו לא שילמתם מס הכנסה בגין השירות הצבאי או השירות הלאומי שלכם, נסביר לכם מהו מס הכנסה, איזו הטבה מגיעה לכם וכמה היא שווה. מידע זה הוא חשוב כי הוא יחסוך לכם כסף, לכן המשיכו לקרוא:

מהו משלמים למס הכנסה?

כאזרחים במדינת ישראל יש לכם זכויות אך יש לכם גם חובות, כמו לשלם מס הכנסה בגין כל הכנסה שלכם. גובה המס שתשלמו נקבע לפי מדרגות מס שיקבעו לפי גובה השכר שלכם ולפי נקודות זיכוי המגיעות לכם.

נקודות הזיכוי מספקות הנחה בתשלום המס במצבים שונים וביניהם גם החזרי מס לחיילים משוחררים, החזרי מס בגין מילואים וגם בגין שירות לאומי. נציין גם שישנה זכאות למענקים ולהטבות במס גם במקרים של פציעת שירות, כמו למשל החזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה.
שימו לב כי יש כפל הטבות, אם אתם עומדים בכמה קריטריונים, תקבלו נקודות זיכוי בגין כל קריטריון.

מי זכאי להטבה וכמה היא שווה?

אם סיימתם שירות צבאי או לאומי תהיו זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה לפי אורך השירות שלכם, פירוט נקודות הזיכוי בטבלה הבאה (נכון לשנת 2022):

מספר נקודות הזיכוי אורך השירות הצבאי / הלאומי מי זכאי?
2 23 חודשים ומעלה חיילים
1 בין 12 – 23 חודשים חיילים
2 22 חודשים ומעלה חיילות
1 בין 12 – 23 חודשים חיילות
2 24 חודשים בני ובנות שירות לאומי
1 12 חודשים בני ובנות שירות לאומי

להטבה זו תהיו זכאים החל מהחודש הראשון לשחרור שלכם ועד ל- 36 החודשים העוקבים.

כמה שוות נקודות זיכוי?

נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה 218 ש"ח בחודש ו- 2,616 ש"ח בשנה. לכן, אם אתם זכאים ל-2 נקודות זיכוי אתם תוכלו לחסוך בכל התקופה כ- 436 ש"ח בחודש ו- 15,696 בתקופה של 36 חודשים! החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי יחסכו לכם הרבה כסף. בהמשך המאמר נציג כיצד תוכלו לבקש החזר על הכסף המגיע לכם.

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי
החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי – תהליך הגשת הבקשה

תחילה, נסביר כי מגישים בקשת החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי, במידה ושילמתם מס עודף במהלך השנה: תשלום מס עודף יכול לנבוע בעקבות צפי שנתי לא מדויק ותשלום מס חודשי גבוה או בעקבות פרטים אישיים שמזכים בנקודות זיכוי שאינם מעודכנים.

אם אתם שכירים עליכם לסמן בטופס 101 שהשתחררתם מהצבא או שסיימתם שירות לאומי, אל הטופס תצטרכו לצרף תעודת שחרור או תעודת סיום שירות. אם אתם עצמאיים תצטרכו למלא את הפרטים הרלוונטיים בדוח השנתי למס הכנסה.

בקשה להחזר מס ניתן להגיש כאשר שנת המס מסתיימת. איך תגישו את הבקשה? עליכם לפנות לפקיד השומה הקרוב לביתכם ולצרף את הפרטים הרלוונטיים. ניתן להגיש את הבקשה גם באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים.

החזר מס גם עבור שירות מילואים

ביצעתם במצטבר בשנת מס אחת 10 ימי מילואים פעילים ומעלה? אתם זכאים להחזר מס על פי הפירוט הבא:

כמות נקודות הזיכוי מספר ימי המילואים שבוצעו
0.5 10-14.5
1 15-19.5
1.5 20-36.5
2 37 ומעלה

*נכון לשנת 2022.

התגמול אותו יקבלו משרתי המילואים יהיה בהתאם לשווי נקודות הזיכוי ממס הכנסה.
התגמול יחושב ויועבר אל חשבון הבנק האישי של המשרת בחודש מאי בשנה העוקבת לשנת המס.

אם התשלום שקיבלתם לא תואם את מספר הימים שבהם ביצעתם שירות מילואים או שבכלל לא קיבלתם תשלום, עליכם לפנות לוועדת הקישור המטפלת בכם ולא להגיש בקשה להחזר מס.

השתחררתי לפני כשלוש שנים ולא ידעתי על ההטבה, האם אני זכאי להחזר?

בהחלט כן! רשות המיסים מאפשרת הגשת בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה, כך שאם השנה 2022 והשירות שלכם היה משנת 2016, עדיין תוכלו להגיש בקשת החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

רצוי להיעזר בליווי של חברה מנוסה ומקצועית, שנדאג להפוך את תהליך הגשת החזר המס לקל ומהיר ולמקסם את החזר המיסים שאליהם אתם זכאים. השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם עם כל המידע הרלוונטי לבקשת החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

החזר מס לנכי צהל

החזר מס לנכי צה"ל

  נכי צה"ל זכאים לקבל מהמדינה הטבות וזכויות מסוימות הנובעות ממצבם, כאשר המוכרת מכולם היא החזר מס לנכי צה"ל. במאמר זה נפרט לגבי תנאי הזכאות,

למאמר המלא »