החזר מס לעצמאים

לא קל להיות עצמאי. אדם עצמאי לא יודע מהי תהיה ההכנסה שלו בכל חודש מחדש. החיים באי וודאות כמובן אינם פשוטים.. בנוסף, הוצאות המיסים של עצמאיים עלולות להיות גבוהות מאוד: 17 אחוז מע"מ ובנוסף לכך מס הכנסה על הרווח, תשלום לביטוח לאומי, הפרשות לפנסיה ועוד.

לא מעט עצמאים אינם יודעים שהם זכאים לקבל החזר מס משמעותי. אם אתם עצמאים ואתם תוהים אודות החזר מס לעצמאים, חשוב מאוד שתדעו שכדאי לכם מאוד להגיש בקשה עבור החזר מס שכן, יתכן מאוד שמגיע לכם סכום כספי משמעותי מאוד.

כיצד נקבע גובה המס שעצמאים משלמים?

חשוב מאוד להבין כיצד נקבע המס שעצמאים משלמים. עצמאים משלמים מס באמצעות פנקס מקדמות שנתי. את הפנקס הם מקבלים בתחילת שנת מס ובסופה של כל שנת מס מחויב כל עצמאי להגיש דוח שנתי המסכם את ההכנסות שהיו לו באותה שנה.

הדוח חייב להיות מוגש עד 30.4 לרשות המיסים בכל שנה ושנה עבור השנה הקודמת. על פי הממצאים של הדוח, יקבע פקיד השומה האם הסכום המקדמי שהעצמאי שילם בתחילת השנה מתאים לגובה המס שהוא צריך לשלם על פי ההכנסות שלו בפועל.

במידה וקיים פער בין הסכום אשר שילם העצמאי לסכום שנקבע על פי הדוח, העצמאי זכאי לקבל החזר מס. בהחלט לא כדאי לוותר על הגשת בקשה עבור החזר מס לעצמאים עצמאי יכול לקבל סכום כספי משמעותי אם יגיש בקשה עבור החזר מס לעצמאים.

החזר מס לעצמאים – מתי תיווצר זכאות?

אם אתם תוהים מתי יכולה להיווצר לכם כעצמאים זכאות להחזר מס, ישנם מספר מצבים נפוצים שבגינם הדבר יכול לקרות: כאשר יש שינוי בגובה ההכנסות של העצמאי במהלך שנת המס הגיוני מאוד הוא יהיה זכאי להחזר מס.

החזר מס לעצמאים רלוונטי גם כאשר ישנו אי ניכוי מס מסכום ההפרשות לפנסיה של העצמאי. עצמאי שמפריש באופן עצמאי לפנסיה שלו זכאי לקבלת ניכוי מס מההכנסות בגובה של 35 אחוזים מגובה הסכום שמופרש לפנסיה. כך לדוגמא: עצמאי שמפריש בכל חודש 800 ₪ לפנסיה שלו, יקבל זיכוי ממס בגובה של 280 ש"ח לחודש ו3360 ₪ לשנה.

ניתן לומר שישנם לא מעט מצבים שבגינם עצמאי יכול להיות זכאי להחזר מס ועל כן, אם נוצר מצב כלשהו במהלך השנה לעצמאי שבגינו יתכן שהוא זכאי להחזר מס, אין ספק שחשוב שהוא יגיש בסוף שנת המס בקשת החזר מס לעצמאים. ניתן להגיש כיום בקשת החזר מס באינטרנט, דבר שללא ספק הופך את התהליך לתהליך קל ונוח יותר.

החזר מס לעצמאים

החזר מס להוצאות מוכרות

חשוב מאוד להבין כי אחד הסעיפים החשובים ביותר אצל עצמאים הוא הסעיף הנוגע לניכוי הוצאות ועל כן מתקיים החזר מס עוסק מורשה וכן החזר מס עוסק פטור, במסגרת קיזוז ההוצאות שהוצאו לצורך הפקת הכנסה בעסק. למעשה, כל סכום שמדווח למס הכנסה כסך ההכנסות השנתי, עשוי להצטמצם באופן מהותי, שכן, ישנה הכרה בהוצאות שהוצאו לצורך תחזוקה ושמירת העסק.

לעיתים ההכרה בכך היא בגובה החזר מלא ולעיתים בגובה שיעור אחוז מסוים ממחיר הרכישה בלבד. חשוב מאוד שאיש מקצוע יעבור על כל ההוצאות שלכם כעצמאים ויסייע לכם להבין האם לא קיבלתם עליו החזר כלשהו.

איך מגישים בקשה להחזר מס לעצמאים

אם אתם מעוניינים להגיש בקשה עבור החזר מס לעצמאים, כדאי שתעשו את זה בצורה הנכונה. עצמאי המעוניין לברר אודות החזרי מס שמגיעים לו, צריך למלא את טופס 1301. מדובר על טופס שנותן דין וחשבון על הכנסות. את הדוח יש להגיש באופן מקוון דרך האינטרנט של רשות המיסים.

בנוסף לכך יש להגיש את הדוח בצורה ידנית בלשכת פקיד שומת המס המקומית. כמובן שחשוב להגיש את הדוח כאמור עד ה30.4. עצמאי אשר ההכנה שלו איננה עולה על 60 אלף ₪ לשנה יכול להגיש דוח מקוצר על ידי טופס 137. הגשת בקשה עבור החזר מס באינטרנט לעצמאים היא לא מאוד מורכבת ולא מעט עצמאים עושים זאת בעצמם.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שלעיתים לא קל להגיש את הבקשה וכן, לא פעם אי הגשה בצורה נכונה של הבקשה עלולה שלא להעניק לכם את הכסף שמגיע לכם כתוצאה מהחזר מס. לכן, כיום ניתן למצוא חברות שונות אשר מסייעות לכל עצמאי או שכיר המעוניינים להגיש בקשה להחזר מס, לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

שאלות ותשובות על החזר מס לעצמאים

האם כל עצמאי יקבל החזר מס?

לא כל עצמאי יקבל החזר מס, אך רבים מהעצמאים יהיו זכאים לכך ועל כן, בהחלט שווה להגיש בקשה עבור החזר מס לעצמאים. בנוסף, בעלי חברות בוודאי ישמחו לדעת עוד על החזר מס לחברות  שעשוי לזכות אותם בסכום כספי נוסף.

האם הגשת בקשה להחזר מס לעצמאים עולה כסף?

לא. מדובר בבקשה שניתן להגיש ללא שום עלות כאשר מגישים אותה באופן עצמאי. יחד עם זאת, לא פעם שווה להשקיע סכום כספי כלשהו על הגשת הבקשה על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום וזאת בכדי שיהיה לכם סיכוי טוב יותר לקבל את ההחזר שמגיע לכם בזמן קצר יותר.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

החזר מס לחברות

החזר מס לחברות

רבים חושבים כי החזר מס לחברות אינן אפשריות, שכן ההחזרים מתקבלים בדרך כלל רק במצבים שמאפיינים אנשים יחידים או עוסקים פטורים / מורשים. במאמר זה

למאמר המלא »
החזר מס עוסק פטור

החזר מס עוסק פטור

  אתם עוסקים פטורים? אתם רוצים להיות עוסקים פטורים ומתלבטים בעקבות נושא המיסים? מעוניינים לדעת כיצד לקבל החזר מס עוסק פטור? המאמר הזה הוא בשבילכם.

למאמר המלא »