החזרי מס השקעות וביטוחים

אתם משקיעים בשוק ההון? מפרישים כספים לקופת גמל? משלמים בכל חודש כספים לביטוח חיים? ייתכן שתימצאו זכאים לקבלת החזרי מס השקעות וביטוחים. המשיכו לקרוא וגלו מה עליכם לעשות על מנת לזכות במס העודף ששילמתם בחזרה:

מהו החזר מס?

מלבד החזרי מס השקעות וביטוחים, יש מספר קריטריונים רב לקבלת החזרי מס. החזרי מס מגיעים בעקבות תשלום עודף למס הכנסה. מצב של תשלום עודף יכול לנבוע בעקבות פטור שמגיע לכם מתשלום מס הכנסה או הנחה בגין אותו קריטריון.

לדוגמה, נקודות זיכוי במס הכנסה מקנות הנחה בתשלום מס הכנסה. נקודות זיכוי מגיעות בגין: התגוררות בפריפריה, שירות מילואים, סיום לימודים, הורות לילדים ועוד. אם לא קיבלתם את נקודות הזיכוי המגיעות לכם תוכלו לדרוש החזר מס לאחר ששנת המס הסתיימה.

תהליך הגשת בקשה להחזר מס

על מנת להגיש בקשה להחזר מס, עליכם לפנות לפקיד השומה הקרוב לביתכם או לאתר המקוון של רשות המיסים. אל הבקשה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים לפי הקריטריון שבגינו אתם מגישים את הבקשה.

רשות המיסים בוחנת את הבקשה שלכם. אם היא מצאה שאתם זכאים להחזר מס, תקבלו את הכספים המגיעים לכם בחזרה ישירות לחשבון הבנק. ברוב המקרים רשות המיסים תיתן להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה.

החזרי מס השקעות וביטוחים
החזרי מס השקעות וביטוחים

כעת נפרט את חלק מהקריטריונים שעבורם תוכלו לקבל החזרי מס השקעות וביטוחים :

החזרי מס בגין השקעות והפסדים בשוק ההון

כיום רשות המיסים דורשת 15% – 25% תשלום מיסים על הרווח המתקבל בגין רווחים בשוק ההון. כפי שאתם יודעים, שוק ההון הוא שוק תנודתי וכמו שיש עליות כך יש גם ירידות. רשות המיסים מחייבת לשלם מיסים עבור רווחים אך גם נותנת החזרי מס בגין הפסדים.

החזר מס למשקיעים בשוק ההון באים לידי ביטוי על ידי מצב של "מגן מס". במצב זה ניתן לקזז את ההפסדים מהרווחים וכך לשלם פחות מס בגינם.

במקרה זה לא תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה. תצטרכו להגיש את הבקשה להחזר מס בסוף שנת הפעילות מאחר ולא ניתן לגרור הפסדים משנה לשנה.

כדי להגיש את הבקשה תצטרכו לבקש מחברת הבורסה שדרכה אתם סוחרים דוח סיכום שנתי.

החזרי מס בגין משיכה מקופת גמל שאינה פעילה

כיום, החוק אומר שמשיכת כספים מקומת גמל לפני המועד החוקי, מחייבת בתשלום מס בשיעור של 35% מהסכום הנמשך. יש מספר קריטריונים שאם תעמדו באחד מהם תזכו לקבל פטור מתשלום מס זה. אחד מהקריטריונים האלו הוא משיכת הכספים מקופת גמל שאינה פעילה.

אם תרצו למשוך כספים מקופת גמל או מקרן פנסיה ותיקה שהסכום בה לא עולה על 8,000 ש"ח תוכלו למשוך את הכספים מבלי לשלם עליהם מס. אם יש ברשותכם מספר קופות גמל בחברות שונות, תוכלו למשוך את הכספים מבלי לשלם מס רק אם בכל חברה הסכום המצטבר של הקופות הוא עד 8,000 ש"ח.

במקרה זה, על מנת להגיש את הבקשה, על בעל הקופה לפנות אל החברה שמנהלת את קופת הגמל ולהגיש בקשה למשיכת כספים. אל הבקשה יש לצרף מסמכים כמו תעודת זהות, אישור ניהול חשבון או העתק המחאה מבוטלת. כמובן שלאחר הפעולה וככל שנגבה ממנה מס ניתן יהיה לבקש החזרי מס בגין פידיון קופת גמל לפני המועד החוקי.

החזרי מס בגין הפקדות לביטוח חיים

כאשר מדינת ישראל נותנת הטבות מס היא עושה זאת על מנת לעזור לקבוצה מסוימת במדינה או על מנת לעודד התנהגות מסוימת.

ביטוח חיים הוא ביטוח חשוב מאחר וביטוח זה מקנה כסף בחזרה במקרה של פגיעה בגופו של המבוטח או במקרה מוות (תלוי בסוג הפוליסה), מדינת ישראל רוצה לעודד אנשים לבטח את עצמם ולכן מעניקה החזרי מס בגובה 25% מסכום ההפקדה החודשית למבוטחים.

החזרי מס עבור ביטוח חיים הם למעשה הטבה למבוטחים שהפקידו לביטוח החיים עד לתקרה של 34,000 ש"ח בשנה.

על מנת להגיש את הבקשה עליכם לפנות לחברת הביטוח ולבקש ממנה אישור על גובה ההפקדות שהופקדו אליה באותה שנת מס שעליה תרצו להגיש את הבקשה להחזר. את האישור תצרפו ליתר האישורים הנדרשים על ידי פקיד השומה.

החזרי מס השקעות וביטוחים – שווים לכם הרבה כסף!

תשלום חודשי משמעותי עובר מכם בכל חודש לחברות המבטחות וכך גם אם אתם רוצים להשקיע אתם משקיעים בכל חודש סכום שבתקווה יהפוך למשמעותי ותוכלו להרוויח עליו.

רבים אינם יודעים כי הם זכאים בגין חלק מהתשלומים האלו למתן החזרי מס השקעות וביטוחים. זכרו, ידע זה כוח. ככל שתדעו זאת מוקדם יותר כך תוכלו להבטיח לעצמכם את הכספים בחזרה, שכן ההחזרים ניתנים רק עד 6 שנים רטרואקטיבית.

מאחר ומדובר על סכומים שמצטברים בכל חודש, במשך השנים הם מגיעים לסכום גדול ומשמעותי. החזרי מס השקעות וביטוחים שווים לכם הרבה כסף ולכן כדאי לכם להיעזר בחברה מקצועית לצורך הגשת הבקשה להחזר מס. השאירו פרטים בהמשך העמוד וניצור אתכם קשר לגבי התהליך.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

החזרי מס משוק ההון

החזרי מס משוק ההון

החזרי מס משוק ההון למשקיעים מתקבלים הן כאשר תשלום המס השנתי עבור רווחי הון היה גבוה מידי, או כאשר התרחשו הפסדים שלא קוזזו וכעת צריך

למאמר המלא »