החזרי מס לתא המשפחתי

החזרי מס ניתנים כאשר במהלך שנת המס שולמו יותר מיסים ממה שנדרש. ניתן לקבל הטבות בתשלום המס בעקבות מגוון רחב של קריטריונים ובפרט קריטריונים שניתנים לתא המשפחתי. החזרי מס לתא המשפחתי יכולים להגיע לסכומים גבוהים וחשוב שתכירו את הנושא, אם זה לא רלוונטי לכם עכשיו, זה יהיה רלוונטי לזמן בו תקימו משפחה- כך תדעו לנצל את זכויותיכם.

במאמר זה נסביר מדוע מגיעים החזרי מס לתא המשפחתי, בגין אילו קריטריונים ניתן לקבל החזרי מס, איך ניתן להגיש את הבקשה ונציג מידע חשוב נוסף שיחסוך לכם כסף:

מהם החזרי מס?

החזרי מס מחזירים לכם מס עודף ששילמתם במהלך שנת המס. חישוב תשלום המס מתבצע באופן שנתי אך בפועל משולם בכל חודש דרך תלוש המשכורת לשכירים או דרך מקדמות מס לעצמאיים. על מנת לחשב את גובה המס שיש לשלם לוקחים בחשבון שני קריטריונים: סכום ההכנסה השנתית הצפויה ולפיה תשלום חודשי על פי מדרגות המס. הקריטריון השני הוא מספר נקודות הזיכוי שלהן זכאי האדם.

נקודות זיכוי מהוות הנחה בתשלום המס, ככל שתהיו זכאים ליותר נקודות זיכוי כך תשלום המס שתשלמו יהיה נמוך יותר עד שתגיעו לתשלום מס ששווה אפס. באופן אוטומטי כל תושב במדינת ישראל מקבל 2.25 נקודות זיכוי והנשים מקבלות תוספת של 0.5 נקודות זיכוי. נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה 223 ש"ח בחודש. ניתן לקבל נקודות זיכוי בעקבות עמידה בקריטריונים שונים: הורות לילדים, התגוררות בפריפריה, שירות במילואים ועוד.

לרוב, החזרי מס ניתנים כאשר היו שינויים במשכורת של העובד במהלך השנה או שהעובד לא קיבל את ההנחה המגיעה לו בעקבות נקודות הזיכוי. במצבים אלו כנראה העובד שילם יותר מס ממה שהוא היה צריך ולכן יכול להגיש בקשה להחזרי מס.

מצבים בהם המשפחה תזכה לקבל החזרי מס לתא המשפחתי

כעת נסקור מספר מצבים שיכול להיות שבגינם תזכו לקבל החזרי מס. אם אתם מזהים מצב דומה במשפחתכם, בדקו בהקדם האם שילמתם מס עודף והגישו בקשת החזרי מס לתא המשפחתי.

החזרי מס לזוגות נשואים
רוב הזוגות מתחתנים מאהבה ויש גם כאלו שמתחתנים בעקבות הטבות מס. זוגות נשואים נחשבים תחת תיק אחד במס הכנסה ולכן יכולים להעביר מאחד לשני הטבות שלא מומשו. לדוגמא, לא כל הכנסה חייבת בתשלום מס ולכן אם אחד מבני הזוג עובד וצריך לשלם מס והשני עובד ולא צריך לשלם מס, בן הזוג שלא עובד יכול להעביר את נקודות הזיכוי אל בן הזוג השני ובכך לשלם תשלום מס מופחת.

החזרי מס בגין הורות לילדים
הורים לילדים זכאים לקבל נקודות זיכוי עבור כל ילד. היקף נקודות הזיכוי משתנה בהתאם לגיל של הילד אך מדובר על הטבת מס משתלמת במיוחד. נקודות זיכוי ניתנות לכל ילד מתחת לגיל 18 וניתנות נקודות זיכוי נוספות על כל ילד מתחת לגיל 5.

החזרי מס למשפחות חד הוריות

אב יחידני או אם יחידנית זכאים לקבל נקודת זיכוי אחת נוספת במס הכנסה (ללא תלות בנקודות זיכוי הניתנות בגין הורות לילדים) רק אם במרשם האוכלוסין האב או האם רשומים ללא בן זוג שני.

החזרי מס לגרושים
הורה גרוש שמשלם מזונות זכאי לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה. בנוסף, גם גבר שמתגרש ובוחר להתחתן בפעם השנייה יזכה לנקודות זיכוי.

החזרי מס לתא המשפחתי

תהליך הגשת הבקשה להחזרי מס

חשוב לנו לציין כי נקודות זיכוי אכן מהוות הנחה במס הכנסה, אך אם לא עדכנתם את מקום עבודתם בזכאות שלכם לא תקבלו את ההנחה באופן אוטומטי. גם החזרי מס לא תקבלו באופן אוטומטי, תצטרכו להיות אקטיביים ולהגיש בקשה להחזרי מס לרשות המיסים!

על מנת להגיש את הבקשה תצטרכו להגיע לאחד הסניפים של רשות המיסים או להגיש את הבקשה באופן מקוון באתר רשות המיסים. אל הבקשה תצטרכו לצרף מסמכים התומכים בבקשתכם ותלושי שכר רלוונטיים לשנת המס שעליה אתם מגישים את הבקשה.

הבקשה שלכם תיבדק אצל רשות המיסים והנתונים המעודכנים אצלם, אם תימצאו כי שילמתם עודף מס, תקבלו החזרי מס לתא המשפחתי ישירות לחשבון הבנק שלכם.

החזרי מס לתא המשפחתי- פעולה משתלמת!

ידע זה כוח, ככל שתדעו יותר על הזכויות המגיעות לכם, כך תוכלו לדרוש אותם. הגשת בקשה להחזרי מס היא פעולה חשובה שרבים לא מבצעים. החזרי מס אלו הם החזרים עבור כל חודש שבו ההנחה לא מומשה. מאחר והחודשים מצטברים מדובר על סכומים גבוהים של החזר ולכן הגשת הבקשה משתלמת מאוד. בדקו בהקדם אם אתם זכאים להחזר, הגישו את הבקשה וקבלו את הסכום המגיע לכם בחזרה!

מתי ניתן להגיש בקשה להחזרי מס?

תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס רק לאחר ששנת המס שבה שילמתם עודף מס הסתיימה. בנוסף, ניתן להגיש בקשה רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה.

האם כדי להגיש בקשה להחזר מס?

בהחלט! בסקר שנערך מצאו כי ממוצע החזר המס עומד על 8,500 ש"ח. חשבו כי תקבלו סכום כזה ישירות לחשבון הבנק שלכם. בנוסף, דעו כי בנוסף לסכום ההחזר תקבלו תוספת של 4% הפרשי הצמדה וריבות.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

החזרי מס לגרושים

החזרי מס לגרושים

  כאשר בני זוג מתגרשים, המצב לעתים הופך מורכב ומלווה במתחים, אתגרים נפשיים, חברתיים ובעיקר כלכליים. במהלך הגירושים לא תמיד ניתן לדעת מה צופה העתיד

למאמר המלא »
החזר מס ידועים בציבור

החזר מס ידועים בציבור

ידועים בציבור זכאים לחלק מהטבות המס המזכות בקרב זוגות נשואים, ביניהן גם החזר מס ידועים בציבור. במאמר זה נפרט בנוגע לזכויות ולדרכי הגשת הבקשה להחזר,

למאמר המלא »