החזרי מס בגין שינויים במשכורת

במשך השנים הצטברו במס הכנסה כ-750 מיליון שקלים בעודפי מס, חלקם יועברו למי שנמצאו זכאים לקבלת החזרי מס בגין שינויים במשכורת. האם ייתכן שהחלפתם עבודה או הפסקתם לעבוד לתקופה, עבדתם באופן זמני בעבודה נוספת או שודרגתם ברמת השכר לאורך השנה? בואו לקרוא הכל על אחד מהחזרי המס הנפוצים בישראל:

מהם החזרי מס בגין שינויים במשכורת ומי זכאי לקבל אותם?

על פי הנתונים השונים, קיימת הזכאות למתן החזרי מס לשכירים בסכומים שבין 7,000-8,000 ₪ אחת לכל 6 שנים, חלקם מגלמים החזרי מס בגין שינויים במשכורת, שהתרחשו בתקופה זו באופן טבעי למדי.

הסיבה המרכזית להחזר זה, היא חוסר המודעות בקרב שכירים לפערים בחישוב מס ההכנסה בתלושי השכר שלהם בתקופות זמן מסוימות בהן השתנה הרצף התעסוקתי, מה שמזכה אותם כמובן בקבלת החזר מס עקב חילופי עבודות או מצבים כמו פיטורין, חל"ת, הפסקת עבודה ועוד.

אם אתם חוששים לפנות למס הכנסה לצורך החזר מס שכן, אתם חוששים שהתבצעו טעויות כלשהן במס לטובתכם וכעת תדרשו להחזיר אותם, חשוב מאוד שתדעו שמרבית טעויות המס נעשות לרעת העובד ולא לטובתו. בנוסף, בדיקה מקדימה מצד חברה מקצועית שתבחן האם מגיעים לכם החזרי מס בגין שינויים במשכורת, לא נערכת מול פקידי השומה כך שאתם יכולים להיות רגועים.

החברה תיידע אתכם האם מתקיימים פערים שלא קיבלתם בגינם זיכוי מס ובהתאם אליהם, תגיש עבורכם בקשת החזר מתאימה.

כיצד מתרחשות טעויות שגורמות לניכוי מס הכנסה מיותר?

מדובר על טעויות שמתרחשות לא מעט. שהרי, במקרה של שינויים במקום העבודה וגם במתווה השכר הנוכחי לא תמיד מועברים הדברים אוטומטית למס הכנסה. לכן לעיתים תגלו את זכאותכם בהחזר מס על בונוס שנתי.

כך יוצא שהניכוי החודשי במס (ניתן לראות בהן כמובן כמקדמות לתשלום השנתי במס הכנסה) נותר בהתאם לחישוב השכר ושיבוץ מדרגת המס שהתרחשו בתחילת השנה והדבר יוצר בדיעבד זכאות לקבלת החזרי מס בגין שינויים במשכורת.

כך לדוגמא: אם מישהו מבני הזוג מובטל בחלק משנת המס, אם העובד החליף מקום עבודה או אם בן או בת הזוג החליפו מקום עבודה במהלך שנת המס, אם נולד לעובד ילד חדש, הוא קיבל תואר אקדמאי או עבר להתגורר באזור פיתוח וכן, אם התחוללו שינויים בחייו כגון: הפך לחד הורי או משלם מזונות, עובד במקום עבודה נוסף ועוד, סביר מאוד להניח שהוא זכאי להקלות מס בעקבות השינויים שהתרחשו לאורך התקופה במבנה וסכומי שכר העבודה.

איך משפיע שינוי במשכורת על המס?

למעשה, רק בסוף שנת המס ניתן יהיה לבדוק האם העובד שילם יותר מס מכפי שהוא היה אמור לשלם והאם מגיע לו החזר מס העלאה. בהתאם לכך, הוא יוכל לקבל בחזרה את הסכום הכספי אותו הוא שילם וזאת עד לפרק הזמן של 6 השנים האחרונות באופן רטרואקטיבי.

 

החזרי מס בגין שינויים במשכורת
החזרי מס בגין שינויים במשכורת

כיצד תדעו שמגיע לכם החזר מס?

כאשר מדובר על החזרי מס הכנסה בגין שינויים במשכורת, חשוב מאוד שלא לוותר על הגשת בקשה מסודרת לצורך החזרי מס שינוי משכורת. ניתן להגיש בקשה עד שש שנים אחורנית ועל כן, כדאי מאוד לאסוף את כל המסמכים המעידים על כך שהיו מגיעות לכם הטבות מס ולא קיבלתם אותם.

כלומר: אם החלפתם עבודה במהלך השנה וירדתם ממשרה מלאה לחצי משרה, תתבקשו להציג את תלושי השכר בגין אותה תקופת מס. אם פוטרתם או יצאתם לחל"ת, תתבקשו להציג טופס 106 ממקום העבודה בגין אותה שנה.
אפילו אם מגיע לכם החזר מס על תאונת עבודה, תתבקשו להציג את האישור הרפואי על תקופת המחלה ואת טופס ההודעה על פגיעה מעבודה ששלחתם לביטוח הלאומי בזמנו.

חשוב לדעת: בקשת החזרי מס בגין שינויים במשכורת דורשת תהליך בירוקרטי מורכב וארוך. יחד עם זאת, בהחלט לא כדאי לוותר עליו, שכן מרבית השכירים כיום זכאים להחזר מס ולא מעט מהם זכאים להחזר כספי גבוה מאוד.

מקבלים אלפי שקלים בחזרה מרשות המיסים

אם אתם חושבים שעליכם לקבל החזרי מס בגין שינויים במשכורת, תוכלו להגיש בקשה להחזר באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים. אם אין לכם את הבקיאות הנדרשת בזכויות המס, את הרצון או הזמן להתעסק עם הגשת הבקשה מול רשות המיסים, תוכלו תמיד לפנות אלינו כדי לבצע את בקשת ההחזר באופן מקצועי.

אנו נבצע את הבדיקה המקדמית בנוגע לזכאותכם ורק אם קיימת זכאות להחזר מס – נגיש בקשה מתאימה. כמובן שננצל את מלוא הזכויות שלכם במס גם ממצבים מזכים נוספים, כך שתקבלו בחזרה אלפי שקלים ישירות לחשבון הבנק.

שאלות ותשובות

האם כדאי לנסות לבקש החזרי מס בגין שינויים במשכורת לבדי?

אם ידוע לכם על שינויים בשכר מכל סיבה שהיא, במהלך 6 השנים האחרונות, סביר להניח שאתם זכאים להחזר. יחד עם זאת, החזרי המס יכולים לכלול עוד מגוון נסיבות מזכות, משירות מילואים שביצעתם ב-6 השנים האחרונות ועד השקעה בשוק ההון כך שמומלץ לתת את המושכות לחברה מקצועית שתמקסם את גובה ההחזר.

האם אפשר להיות בטוח שמגיעים לי החזרי מס?

האם בקשת ההחזר עלולה להידחות? כאשר מס הכנסה חושף פער לרעתו בין גובה התשלום של השכיר לבין ההכנסות שלו, הוא ידרוש לשלם את החסר. יחד עם זאת, הדבר כמעט ולא אפשרי הודות לבדיקה מקדמית שאנו נבצע, שתבדוק האם סכומי המס שולמו מעבר לנדרש ולכן מגיע החזר. אם התשלום היה נמוך, לא נפעל להגשת הבקשה כלל.

 

הקראת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn