החזרי מס לסטודנטים

 

סטודנטים לתואר ראשון? תואר שני? או שאתם לומדים לימודי תעודה? יש לנו חדשות טובות בשבילכם, אתם תהיו זכאים למתן החזרי מס לסטודנטים ברגע שתסיימו את הלימודים!

חייהם של סטודנטים

רוב הסטודנטים לומדים ברוב שעות היום, אין להם זמן לעבוד ואין להם הזדמנות לכלכל את עצמם כראוי. בנוסף, רוב העבודות הראשונות בתחום שלמדו יהיו לא משתלמות מבחינה כספית. לאור עובדה זו, מדינת ישראל החשיבה את קבוצת הסטודנטים לאחת הקבוצות הזכאיות להטבות במס ומקנה מגוון הנחות לסטודנטים בנוסף.

במאמר זה ניתן תשובות לשאלות רבות כמו: מהו גובה ההטבה? מי זכאי להטבה? איך ניתן לממש את ההטבה? האם ניתן לממש את ההטבה בדיעבד? ולעוד מידע חשוב שיחסוך לכם כסף, המשיכו לקרוא:

הסבר על נקודות זיכוי במס הכנסה לשם החזרי מס לסטודנטים

תחילה נסביר איך עובדת שיטת המיסוי במדינת ישראל. כל אדם המקבל הכנסה מחויב בתשלום מס. גובה תשלום המס נקבע על פי שני קריטריונים, הראשון הוא מדרגות המס הנקבעות בהתאם לגובה ההכנסה והשני הוא נקודות זיכוי הניתנות לאדם על פי הקריטריונים האישיים שלו. קריטריונים כמו: מגורים בפריפריה, בגין הורות לילדים וכן גם בעקבות סיום לימודים.

נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה 218 ש"ח בחודש ו- 2,616 ש"ח בשנה. במידה וניתנת חצי נקודת זכות, החישוב נעשה באופן יחסי. חשוב לציין כי כל תושב מדינת ישראל זכאי מעצם היותו תושב ל- 2.25 נקודות זכות, הנשים מקבלות תוספת של 0.5 נקודת זיכוי ולכן מגיעות להן 2.75 נקודות זיכוי.

נקודות הזיכוי מצטברות וככל שתהיו זכאים ליותר נקודות כך תשלמו פחות תשלום מס הכנסה. ניתן להגיע למצב בו לא תשלמו ככל למס הכנסה בעקבות ריבוי נקודות זיכוי.

במאמר זה נציג את הטבות המס השונות הניתנות בעת סיום סוגי לימודים שונים.

החזרי מס למסיימי תואר ראשון

אם סיימתם תואר אחרי שנת 2014 תהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת. את ההטבה תוכלו לנצל בשנה בה סיימתם את הלימודים או בשנה אחת אחריה בהתאם לבחירה שלכם. אם ההטבה לא נוצלה בתום שנתיים מהתואר, אתם זכאים לדרוש החזר מס בגין תואר ראשון.

החזרי מס למסיימי תואר שני ודוקטורט

אם סיימתם תואר שני או דוקטורט תהיו זכאים לחצי נקודת זיכוי עבור שנת המס לאחר סיום הלימודים. במקרה והמשכתם לאחר הלימודים להתמחות, תוכלו לדחות את קבלת נקודת הזיכוי לאחר סיום ההתמחות. אם הטבה זו לא נוצלה, תהיו זכאים לקבלת החזר מס בגין תואר שני ותואר שלישי.

החזרי מס לסטודנטים
החזרי מס לסטודנטים

החזרי מס למסיימי לימודי תעודה

עד לשנת 2018 רשות המס לא נתנה נקודות זיכוי בגין לימודי מקצוע ולימודי תעודה ולא הייתה זכאות החזרי מס לסטודנטים. משנת 2018 החליטה רשות המס להשוות את התנאים לבוגרי תואר ראשון. ההטבה היא זהה להטבה הניתנת לבוגרי תואר ראשון, נקודת זיכוי אחת במס הכנסה. על תעודת המקצוע להיות מוכרת על ידי אחד ממשרדי הממשלה. הטבה זו מוענקת לאלו שסיימו לימודי תעודה בהיקף של 1,700 שעות.

גם למסיימי לימודי תעודה יש את האפשרות לבחור מתי לנצל את ההטבה, בשנת המס בה סיימו את הלימודים או בשנת המס אחריה. אם הטבה זו לא נוצלה, ניתן לבקש החזר מס בגין סיום לימודים.

החזרי מס לסטודנטים – הגשת בקשה להחזר מס

במקרה ואתם שכירים, עליכם לסמן בטופס 101 מטעם מקום העבודה כי סיימתם לימודים ולצרף טופס המראה שסיימתם לימודים מהמוסד הלימודי בו למדתם, בהתאם למקרים שהצגנו במאמר. מקום העבודה יחשב את המס שעליכם לשלם ויוריד לכם בהתאם את המס מהתלוש.

במקרה ואתם עצמאיים, עליכם למלא בדוח השנתי שאותו אתם מגישים למס הכנסה כי סיימתם לימודים, גם כן בצירוף טופס המראה כי סיימתם את הלימודים מהמוסד הלימודי בו למדתם.

נסביר כי הגשת בקשה להחזר מס מתבצעת כאשר שילמתם מס עודף בשנת המס. בדרך כלל מגישים את הבקשה כאשר מגיעות לכם נקודות זיכוי שלא ידעתם שמגיעות לכם ושילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם.

כאשר תרצו להגיש בקשה להחזרי מס לסטודנטים תצטרכו לפנות לפקיד השומה הקרוב לביתכם ולמלא את הטפסים הרלוונטיים. היום ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס גם באופן מקוון.

לאחר הלימודים המשכתי להתמחות, אני עדיין זכאי להטבה?

כן! במקצועות שנדרשים בהם התמחות, כמו עריכת דין, תוכלו לבחור מתי לנצל את ההטבה המגיעה לכם. תוכלו לבחור מתי לנצל את ההטבה. לנצל באופן ישיר לאחר סיום הלימודים  או שתוכלו לנצל לאחר סיום ההתמחות.

סיימתי את הלימודים לפני כשלוש שנים, האם אני עדיין זכאי להטבה?

בהחלט כן! רשות המיסים מעניקה את האופציה להגיש בקשת החזרי מס לסטודנטים עד שש שנים אחורה.

החזרי מס לסטודנטים – דרך מעולה להתחיל את חיי העבודה!

כבר ציינו כי לאחר שמסיימים ללמוד, העבודות הראשונות הן בדרך כלל לא מתגמלות ולא משתלמות כלכלית. נקודות זיכוי אלו מפחיתות משמעותית את תשלום המס הירד לכם בתלוש השכר (במידה ואתם שכירים). אם אתם זכאים לנקודת זיכוי אחת, תוכלו לחסוך 2,616 ש"ח בשנה רק עבור קריטריון זה. החזרי מס לסטודנטים אשר סיימו את לימודיהם שווים הרבה כסף.

אם קראתם את המאמר וראיתם כי אתם עומדים באחד הקריטריונים, הגישו עוד היום בקשה להחזרי מס לבדוק האם מגיעה לכם כסף בחזרה!   השאירו פרטים ונדאג שגורם מקצועי יחזור אליכם על מנת ללוות אתכם בתהליך ולדאוג כי תמקסמו את הזכויות המגיעות לכם.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה:

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn