החזר מס בגין תואר שני

 

סיימתם בשעה טובה ומוצלחת תואר שני? מגיע לכם החזר מס בגין תואר שני! קראו הכל לגבי הזכאים להטבת נקודות הזיכוי במס הכנסה, דרישת ההחזר לאחר סיום הלימודים ומועדי הגשת הבקשה:

מגיעה לכם הטבת מס

אם התואר הראשון נחשב לאמצעי פותח דלתות, הרי שהתואר השני מחדד ומשדרג את אפשרויות הקריירה והשכר באופן משמעותי. כמו כן, הנכם זכאים להחזר מס בגין תואר שני. כיום רבים בוחרים להמשיך את לימודיהם גם לתואר השני, בין אם כמסלול להמשך הלימודים מהתואר הראשון ובין אם כמסלול לימודי זהה חלקית, בשילוב הסבה מקצועית לתחום שונה. כך או כך, הבוגרים זכאים להטבת מס הכנסה המוענקת בנקודות זיכוי, שבצבירתן מתרחשת הפחתה משמעותית מחבות המס השנתית. 

מה מקבלים בגין תואר שני?

בוגרים שסיימו את לימודיהם לתואר שני במוסד מוכר להשכלה גבוהה, זכאים לחצי נקודת זיכוי המקנה להם החזר מס בגין תואר שני. אם מדובר במקצוע שיש בו התמחות, ניתן לממש את חצי הנקודה בשנת המס שלאחר שנת סיום הלימודים, או בשנה שאחריה (כלומר שנתיים מסיום התואר) – לבחירתו של כל אחד באופן אישי.

שווי ההטבה עומד על 111.5 שקלים לחודש ו-1,338 שקלים לשנה. סכום זה יבוא לזכותכם בחבות המס השנתית, כך שהוא יופחת מסכום התשלום בפועל. 

מה לגבי ההמשך למסלול דוקטורט?

תואר שלישי מזכה את הבוגרים בהטבה דומה, גם אותה ניתן לבחור האם לנצל בשנת המס שלאחר שנת סיום התואר או בשנה שלאחר מכן. סטודנטים שממשיכים במסלולי רפואה ורפואת שיניים זכאים לנקודה וחצי, עקב חוק החזרי מס לסטודנטים

ממתינה לכם הטבת מס גם עבור התואר הראשון

החזר מס בגין תואר ראשון – אם אתם מתוודעים לסוגיית הטבת המס לסטודנטים לראשונה, דעו שקיבלתם הטבה גם עבור הלימודים שביצעתם לתואר הראשון. בעבורם, התקבלה נקודת זיכוי במס השווה ל-223 שקלים בחודש ו-2,676 שקלים בשנה. בנוסף, מי שהשלימו תואר שני במקביל ללימודי התואר הראשון זכאים לחצי הנקודה הנוספת כך שבצבירה הם יוכלו לקבל 1.5 נקודות זיכוי במס באותו הזמן.

החזר מס בגין תואר שני

כיצד בודקים זכאות להחזר מס בגין תואר שני?

רשות המיסים מבצעת תחשיבי מס בצורה שנתית, אך גובה אותם משכירים דרך תלושי המשכורת לאורך השנה. בפועל, הדבר יוצר מצב שבו קיים טווח זמנים מסוים שלגביו לא התממשה הטבת המס שלכם ואתם זכאים לקבל ממנו החזר מס.

ישנם גם מקרים שבהם מסיבות שונות לא נוצלו נקודות הזיכוי שמגיעות לכם, כך שניתן לדרוש ולקבל החזר מס בגין תואר שני ואפילו יחד עם החזר מס בגין נקודות זיכוי מהתואר הראשון ולהגיע לסכום כספי משמעותי שנכנס לחשבונכם.

איך מממשים את החזר המס?

טופס 135 של רשות המיסים מהווה למעשה בקשה להחזר מס, שבה צריך לסמן את נסיבות ההחזר, לעניינינו החזר מס בגין תואר שני במוסד לימודים מוכר. בטופס זה ניתן לכלול עוד מגוון הטבות שלא מומשו ושאתם זכאים לקבל, כמו למשל בגין שירות מילואים, לידת ילדים, תשלום מזונות, מעבר ליישוב מזכה בפריפריה וכל נתון חיים אחר שייתכן שרשות המיסים לא עודכנה לגביו.

בכל מצב מזכה בהטבה, עליכם לצרף מסמכים שמעידים עליה, למשל אישור תושב מיישוב מזכה או אסמכתא על תקופת המילואים שביצעתם לאורך שנת המס. בנוסף, יש לצרף לבקשה שלכם גם את טופס 106 מהמעסיק וצילום שיק או אישור ניהול חשבון, באמצעותם מס הכנסה יאמת את פרטי חשבון הבנק שמילאתם בטופס לטובת העברת ההחזר הכספי שמגיע לכם.

ניתן להגיש בקשות להחזרי מס עבור 6 שנים!

גם אם סיימתם את הלימודים בהצלחה לפני שש שנים, עדיין לא מאוחר להגיש בקשת החזר מס בגין תואר שני ולקבל כסף בחזרה. המדינה מספקת מרווח זמנים של עד 6 שנים להגשת בקשות עבור החזרי מס, כך שתוכלו לממש את כל הטבות המס שלא נוצלו מתקופה זו ולקבל ממנה את הסכום העודף ששולם. ברוב המקרים מדובר בסכום של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים!

שימו לב: אם אתם מגישים בקשת החזר מס בגין סיום לימודים עבור יותר משנת מס אחת, עליכם למלא בקשה נפרדת לכל אחת מהשנים ולצרף אליה את הניירת המתאימה.

ואם אין לי זכאות להחזרי מס?

כדי לוודא שאתם לא פועלים לשווא ולהיערך לסכום הכספי הצפוי, כדאי לבצע בדיקה מקדימה לזכאות להחזרי המס מול גורם שמתמחה בנושא ומכיר לעומק את תחשיבי המס ופרוצדורת ההחזרים. בבדיקה מקצועית ניתן ללמוד על כל הטבות המס והזכויות שטרם מומשו, להגיש בקשה שתכיל אותן במלואן ולייעל את התקדמות הטיפול בבקשה עד להעברת הכספים אליכם לחשבון. 

בכמה נקודות זיכוי מס מזכה אותי תואר שני?

הזכאות למשלימי תואר שני היא של חצי נקודת מס שתינתן לאורך תקופה של שנתיים. נכון לשנת 2022 מדובר בהטבת מס בגובה 5,352 שקלים. 

במי נעזרים להגשת בקשה להחזר מס בגין תואר שני?

חברת ייעוץ מס מקצועית תספק לכם מעטפת יעילה ומקיפה לנושא, גם במקרים מורכבים או שאלה של התנגשות בזכויות הקיימות. להתייעצות ולבדיקה מקדימה של זכאותכם להחזר מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn