החזר מס בגין תואר ראשון

סיימתם לימודים? מזל טוב! מגיעה לכם הטבה במס.

אחרי שנים של חיים סטודנטיאליים אינטנסיביים של לימודים, הגשת עבודות ומבחנים לצד קושי כלכלי, אתם סוף סוף בעלי תואר! האם ידעתם שאתם זכאים לקבל החזר מס בגין תואר ראשון? זו בשורה משמחת מאוד וממש בעוד רגע תבינו איך בדיוק מקבלים את הכספים. אז מדוע מוענק החזר מס בגין תואר ראשון? מיד תגלו.

החזר מס בגין תואר ראשון – מה זה אומר?

בישראל שיעורי ההשכלה האקדמית מהגבוהים בעולם. אנחנו מדינה של אקדמאים ולמדינה יש אינטרס מובהק לתמוך בסטודנטים. אחרי שנים של עבודה קשה, מגיע לכם לקבל החזר מס לסטודנטים!

החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש. כלומר, אם אחרי סיום הלימודים, שילמתם מס מלא ולא קיבלתם נקודות זיכוי בגין תואר ראשון, אתם זכאים לקבל החזר מס בגין תואר ראשון.

מה צריך לעשות כדי לקבל את הטבת המס? איך מקבלים החזר מס בגין סיום לימודי מקצוע?

ללמוד, בגדול. מדינת ישראל ורשויות המיסים מעודדים לרכישת השכלה אקדמית ולכן מציעים הטבות שונות כשהחזר מס בגין תואר ראשון נמצא ביניהן.
התנאי היחיד למימוש הזכות, מעבר לסיום תואר אקדמאי, הוא הכרה במוסד כמוסד להשכלה גבוהה מטעם המועצה להשכלה גבוהה בישראל.

בכמה כסף מדובר?

אם סיימתם את הלימודים בשנת 2014 ואילך, יש לכם זכאות לנקודת זיכוי אחת למשך שנה. תוכלו לבחור אם לקבל את הזיכוי עבור השנה שלאחר סיום הלימודים, או בשנה שאחריה.

נכון לשנת 2022, שווי נקודת זיכוי לשנה הוא 2,676 ₪ (223 ₪ לחודש).

חשוב שתדעו שיש החזר מס בגין סיום לימודים גם לבוגרי לימודי תעודה מקצועית. לכן גם הנדסאים למשל, זכאים לאותה הטבה בדיוק. נציין כי מי שזכאי לנקודת זיכוי בגין תואר ראשון ובמקביל זכאי לנקודות זיכוי ממס הכנסה בגין לימודי מקצוע, יוכל לבחור אחת מהן בלבד.

אם עשיתם התמחות – יש לכם עוד אופציות בחירה

אם למדתם מקצוע המחייב התמחות כתנאי לעיסוק במקצוע, כמו ראיית חשבון, עורכי דין, רפואה וכדומיו, תוכלו לבחור לנצל את ההטבה גם בשנת המס שלאחר סיום ההתמחות.

החזר מס בגין תואר ראשון

אז איך מקבלים את הכספים?

הגעתם לחלק החשוב ביותר. כעת נסביר לכם בדיוק איך תקבלו החזר מס בגין תואר ראשון.

  1. עליכם להגיש למס הכנסה טופס טופס החזר מס תואר ראשון – טופס 135 (דוח שנתי מקוצר) ולצרף את המסמכים הרלוונטיים (יש רשימה מפורטת על גבי הטופס).
  2. יש לצרף טופס 106(שניתן לעובדים מהמעסיק) בהקשר של אותה שנת מס לצורך חישוב המס ששולם על ידכם ובירור מס עודף והחזר מס בגין תואר ראשון.
  3. לטפסים הנ"ל, אל תשכחו לצרף העתק מתעודת תואר ראשון, צילום שיק בנקאי או אישור ניהול חשבון המעידים על פרטי חשבון הבנק שלכם, כך שלא יהיו עיכובים בהעברת הכספים.
  4. אם אתם מבקשים החזר מס עבור יותר משנת מס אחת, אתם צריכים להגיש בקשה נפרדת להחזר עבור כל אחת מהשנים .
  5. אם אתם שכירים, אתם יכולים לקבל את ההחזר באמצעות המעסיק ותלוש השכר בלי צורך להגיש בקשה להחזר מס, בתנאי ששנת המס טרם הסתיימה. אם שנת המס הסתיימה, אז הגישו בקשה להחזר מס בגין תואר ראשון.

הדרך המהירה והבטוחה לקבלת כספי ההחזר

אם סיימתם לקרוא את ההסבר ואתם מרגישים שזה "גדול עליכם", או שאתם בתקופה שאין לכם יכולת להתעסק בזה, אל תוותרו על הכספים!

יש חברות מקצועיות שמגישות את הבקשה עבורכם ופונות לרשויות המס. למרות שניתן להגיש את הבקשה לבד, חברות שעובדות עם רשויות המס, מנוסות והבקשות מוגשות בדרך המקצועית ביותר, דבר שחוסך בזמן קבלת הבקשה ותשלום הכספים.

חברות שכאלה בקיאות מאוד בתקנות, התנאים, החוקים וגם המדיניות הפנימית בסניפי מס הכנסה ואצל פקידי השומה, כך שהגשת בקשות להחזר דווקא דרכם, תבטיח לכם את התוצאה הטובה ביותר.

שאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין איפה אתם עומדים:

סיימתי ללמוד לפני 5 שנים, האם עדיין ניתן לקבל החזר?

התשובה היא – כן. אפשר לקבל החזר גם רטרואקטיבית. רשות המיסים מבינה שסיום הלימודים מתרחש לרוב בתקופות דינמיות בחיי אנשים ולרוב מתבצעים שינויים: עבודה חדשה, שינוי מקום מגורים עקב עבודה ובכלל, שינוי סטאטוס משפחתי וכ"ו. משכך, החדשות הטובות הן שניתן לקבל החזרים עד 6 שנים אחורה.

האם אני זכאי להחזר מס בגין לימודים אם למדתי בחו"ל?

לא. ההטבה ניתנת בגין לימודים לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה מוכר בישראל בלבד.

האם עצמאים זכאים להחזר מס מתואר ראשון?

בוודאי. ההטבה ניתנת לכל אזרח משלם מס, בין אם הוא עצמאי שמשלם חבות מס שנתית, או שכיר שמשלם מס הגלום בתלוש השכר.

מגיעה לי הטבת מס כלשהי אם המשכתי לתואר שני?

אכן כן. חצי נקודת זיכוי נוספת ממתינה לבוגרים וניתן לנצל אותה בשנת סיום הלימודים או בשנה שלאחר מכן. אם ההטבה טרם נוצלה, תוכלו להגיש בקשת החזר מס בגין תואר שני.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn