החזרי מס לחולים במחלה קשה

 

המדינה מקלה על אזרחים שזקוקים לסיוע מסיבה כזו או אחרת. ההקלות מתבטאות בדרכים שונות. אחת מהן היא בצורה של החזרי מס. אם אתם נאלצים להתמודד עם מחלה בריאותית קשה, דעו שהמדינה מאפשרת החזרי מס לחולים במחלה קשה. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך לדרוש את מה שמגיע לכם.

מה מוגדר כמחלה קשה?

מחלה קשה מוגדרת כמחלה שפוגעת במצב הבריאותי של אדם לתקופה ממושכת. מחלות כמו: טרשת נפוצה, אלצהיימר, שיתוק מוחין, סרטן, סוכרת, איידס ועוד רבות אחרות. במקרים כמו אלו החולים זכאים להחזר מס לחולים במחלה קשה.

אבל, מחלה קשה היא לא רק התמודדות עם מצב רפואי כמו טיפולים ותרופות. מחלה קשה, בהרבה פעמים היא משבר של ממש. שכולל לא רק את החולה, אלא גם את בני משפחתו והסובבים אותם. המשבר הזה מורכב מאתגרים רבים. מערכות היחסים שמתערערות, המצב הנפשי המורכב מרגשות קשים כמו לחץ, פחד, דאגה. עומס במשימות ודברים שצריך לטפל בהם.

וכן, גם המצב הכלכלי תופס מרכיב משמעותי בהתמודדות עם מחלה קשה. ההוצאות הן, ללא כל ספק, יקרות! לכן, חשוב שתדעו שקיימים החזרי מס לחולים במחלה קשה, וההחזרים האלה הם סכומים כספיים שיכולים להיות משמעותיים כשמתמודדים עם מחלות קשות.

הטבות מביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא הגוף שקובע מי הוא חולה במחלה קשה והוא עושה זאת במתכונת של ועדה רפואית. קיימות שתי הטבות עיקריות מביטוח לאומי. הראשונה היא קבלת קצבה בפועל דרך קצבת נכות כללית או נכות מעבודה. השניה היא פנייה לקבלת פטור ממס.

חשוב! גם אם אתם זכאים לפטור ממס, הדבר לא מבטל את חובתכם לתשלום דמי ביטוח מלאים לביטוח לאומי בגין הכנסותכם, בשיעור של 12%! יוצא דופן הוא אדם המקבל קצבת נכות כללית בדרגת אי- כושר של 100% לשנה או לצמיתות, או לחילופין מקבל קצבת נכות מעבודה 100% (רק לצמיתות). אדם כזה פטור מתשלום דמי הביטוח הלאומי.

החזרי מס לחולים במחלה קשה
החזרי מס לחולים במחלה קשה

הטבת פטור ממס הכנסה

סוגי החזרי המס משתנים ממקרה למקרה, כך יוצא שיש כאלה שמגיע להם החזר מס בגין מחלה, או החזר מס בגין מחלה ממושכת, החזרי מס בגין בעיה רפואית, וכן הלאה. כל מחלה שונה מאחת לשניה, ומחלתו של כל אדם מתבטאת בצורה שונה.

לכן תצטרכו לעבור ועדה רפואית (לאחר הצגת אישורים רפואיים ותשלום אגרה). בוועדה ייקבעו אחוזי הנכות המגיעים לכם. זאת לפי חומרת המחלה, המגבלות שיצרה המחלה ומצבכם הרפואי. לאחר מכן תוכלו לדעת בדיוק מהן ההטבות המגיעות לכם והאם אתם זכאים לקבלת החזרי מס לחולים במחלה קשה.

אדם החולה במחלה קשה ויש לו הכנסות מעבודה יכול לקבל פטור ממס, על הכנסה שנתית מעל 600,000 ש"ח. או במקרה של הכנסה כזו מחברת ביטוח על אובדן כושר עבודה והכנסות מפנסיה (אלה גם נלקחות בחשבון כהכנסת עבודה). אדם החולה במחלה קשה ויש לו הכנסות פאסיביות עד כ- 74,000 ש"ח הכנסה שנתית, זכאי גם לקבלת פטור ממס.

מה קורה אחרי שמקבלים פטור ממס?

הגשתם מסמכים, שילמתם אגרה, התייצבתם בוועדה וקיבלתם פטור ממס? מצויין! עכשיו מתחיל החלק שבסופו תוכלו לקבל את הטבת החזרי מס לחולים במחלה קשה.

איך לקבל החזרי מס לחולים במחלה קשה?

מימוש החזרי מס לחולים במחלה קשה יכול להתבצע בכמה דרכים. דרך חברת החזר מס או דרך אתר רשות המיסים באופן מקוון, או לגשת בעצמכם ללשכת מס הכנסה. תצטרכו להגיש תביעה לקבלת החזרי מס הכוללת מספר טפסים כמו- טופס 135 "דוח שנתי מקוצר", טופס 106 "אישור עפ"י תקנות מס הכנסה- ניכוי ממשכורת" ואישורים רלוונטים נוספים (למשל הזכאות לפטור ממס, מסמכים רפואיים ועוד).

מה עוד ממש חשוב לדעת?

תוכלו לקבל החזרי מס גם עבור התקופה בה התקיימה הזכאות לפטור אך לא מימשתם אותה. כלומר, זה לא מאוחר מדי, עדיין אפשר לבקש את הכסף בחזרה. אם לא מימשתם את הפטור שלכם וכבר נוכה לכם המס, אתם יכולים להתחיל לממש אותו מעכשיו, וגם לממש אותו על השנים שהייתם זכאים לו ו"פיספסתם". לפי התקנות עד 6 שנים רטרואקטיבית.

למה כדאי להיעזר בחברה מקצועית?

אנחנו מאמינים שבעלי מקצוע הבקיאים בתחום החזרי המס יכולים לייעל ולקצר עבורכם את התהליך, ולדאוג למיצוי מלא של הזכויות שלכם.

כך או כך, לא משנה איזו מהן תבחרו, אם זה עצמאית או בעזרת גורם מקצועי שמתמחה בתהליך, הקפידו לעמוד על זכויותכם ולקבל את הכסף שלכם חזרה.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn