החזרי מס לחולי סרטן

 

חולים במחלת הסרטן זכאים למספר הטבות והקלות מהמדינה, ביניהן גם החזרי מס לחולי סרטן וגם פיצוי חד פעמי לחולי סרטן. במאמר זה נרצה להביא לידיעתכם הטבה שמגיעה לכם, הטבה שיכולה להיות שווה הרבה כסף.

החזרי מס לחולי סרטן ניתנים כאשר שילמתם מס עודף לרשות המיסים, אך בהתאם למצב שלכם אתם יכולים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה ולהשיב אליכם את כל המס העודף ששילמתם. אנחנו בטוחים שסכום כסף שיוחזר אליכם יוכל לעזור לכם כלכלית בהתמודדות עם המצב.

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

על פי סעיף 9 (5) לפקודת מס הכנסה נקבע כי חולה סרטן בעל שיעור נכות של 100% או חולה סרטן בעל שיעור נכות משוכללת של 90% זכאי לפטור ממס הכנסה או להחזרי מס לחולי סרטן.

כאשר חולים בסרטן מקבלים טיפולים אונקולוגיים או שהם עוברים ניתוח להסרת גידול סרטני, הם עשויים לקבל פטור ממס הכנסה. הפטור יהיה לתקופה זמנית. אם הנכות הזמנית הניתנה לחולה תהיה מתחת ל-186 ימים, הוא אינו יהיה זכאי לפטור.

גם במקרה זה הפטור יהיה לפי תקרה מופחתת, בהתאם למדיניות מס הכנסה. מכיוון שהפטור נכנס לתוקפו לפני עדכון מס הכנסה, נוצרת זכאות לקבל החזרי מס בגין בעיה רפואית או החזרי מס לחולים במחלה קשה.

עד איזה סכום ניתן לקבל את הפטור ממס הכנסה?

כאשר מקבלים פטור ממס הכנסה, לא משלמים תשלום מס בגין הכנסה. במקרה של חולי סרטן יש תקרה לפטור זה. עד סכום של 600,000 ש"ח בשנה על הכנסות מיגיעה אישית (כלומר, הכנסות מעבודה או מעסק) או עד לסכום של 70,000 ש"ח בשנה על הכנסות שאינן מעבודה (כמו, השקעות ונכסים) הם לא ישלמו מס. אם יעברו את הסכום הזה הם ישלמו מס על החלק היחסי.

החזרי מס לחולי סרטן
החזרי מס לחולי סרטן

וועדה רפואית – כיצד מתבצע תהליך החזרי מס לחולי סרטן?

על מנת להכיר בחולה סרטן כחולה ולתת לו אחוזי נכות בהתאם למצבו כולל החזרי מס לחולי סרטן, עליו לעבור וועדה רפואית. במידה ומטרת הוועדה היא להקנות לחולה פטור ממס הכנסה, על החולה לפנות לרשות המיסים על מנת לקבל זימון לוועדה רפואית. חשוב מאוד לקבל טופס הפניה מרשות המיסים – אחרת לא ניתן לזמן תור לוועדה.

אל הבקשה יש לצרף מסמכים כגון:
* אישור על תשלום אגרה -עלות האגרה היא 659 ש"ח, נכון לשנת 2022.
* טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממיסים.
* כל המסמכים הרפואיים שנותנים את חוות הדעת הרפואית על מבקש הבקשה.

במקרים של חולים שלא יכולים להתייצב בפני הוועדה הרפואית, יש אפשרות לערוך את הוועדה ללא מבקש הבקשה, רק על פי המסמכים הרפואיים. ניתן לעשות זאת רק עם מכתב הסכמה של מבקש הבקשה.

שימו לב כי ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית תוך 45 ימים מיום קבלת התשובה. הגשת הערעור כרוכה בתשלום אגרה של 950 ש"ח. כמו כן ניתן להגיש בקשה לוועדה רפואית נוספת בעקבות החמרה של המטופל לאחר חצי שנה ממועד הוועדה המקורי.

איך מתבצע החזר המס לאחר הוועדה הרפואית?

לאחר הוועדה הרפואית, רופא הוועדה יקבע את אחוזי הנכות של מבקש הבקשה או את הנכות המשוכללת במידה ויש מספר מחלות או ליקויים. בנוסף הוא יקבע האם הנכות היא זמנית או קבועה.
הוועדה הרפואית היא מטעם ביטוח לאומי ולכן לאחר סיום הוועדה התיק יועבר לטיפול רשות מס הכנסה.

לאחר שרשות המס מקבלת את כל המידע לו היא זקוקה, פקיד השומה המטפל בבקשה בודק ומתעדכן אתכם חזרה האם מגיע לכם החזר מס בגין מחלה. החזר מס מבוצע לאחר ששנת המס הסתיימה כאשר שילמתם מס עודף, אם קיבלתם פטור ממס הכנסה לא תחויבו במס על אותה התקופה שבה אתם זכאים לפטור.

כיום רשות המיסים מאפשרת הגשת בקשה למס הכנסה באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה.

הגשת בקשה להחזרי מס לחולי סרטן עם חברה מקצועית

בקשת החזרי מס לחולי סרטן היא לא בקשה פשוטה להגשה בעקבות ריבוי המסמכים, ריבוי הפרטים ותתי הסעיפים בפן הרפואי. לכן, הגשת בקשה להחזר מס באופן עצמאי אינה מומלצת.
אנו מייעצים לכם להתייעץ עם גורם מקצועי המומחה בחוק, גורם שילווה אתכם בתהליך ויהפוך את הגשת הבקשה לתהליך קל, פשוט ומהיר.

אנו נדאג שתקבלו את הכסף המגיע לכם בחזרה תוך כדי מקסום הבקשה למתן החזרי מס לחולי סרטן ומקסום הזכויות וההטבות המגיעות לכם!

אם לא ניגשתי לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אני עדיין יכול להגיש בקשה להחזר מס?

אכן כן. תוכלו להגיש בקשה להחזר מס אך תצטרכו לצרף לבקשה טופס מספר 1516.

האם בן משפחה יכול להגיע בקשה להחזר מס לאחר פטירתו של חולה הסרטן?

כן. רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשה לקבלת החזרי מס לחולי סרטן באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה גם לבני משפחה עבור מיסים עודפים ששילם חולה הסרטן.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn