מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה

 

נפגעי פעולות האיבה אינם לבד. מדינת ישראל מכירה בקבוצת נפגעי פעולת האיבה ומעניקה להם מגוון רחב של הטבות, תגמולים וזכאויות שונות במגוון רחב של תחומים. תלוי בגובה הנכות, אך נפגעי פעולות האיבה יוכלו לקבל מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה. במהלך המאמר נציג את הדרכים לקבל את המענק, את הקריטריונים לזכאות ומידע נוסף שיכול לעזור לאיכות חייהם של נפגעי פעולת האיבה:

מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה – תנאי הזכאות

על מנת להיות זכאי למענק, על האדם להיות נפגע פעולת איבה כפי שהגדיר החוק. נפגע פעולת איבה הוא מי שנפגע כתוצאה מפעילות של כוחות צבאיים או כוחות לא צבאיים של מדינה או ארגונים העוינים לישראל.

אם לנפגע פעולת האיבה נקבעה נכות ששיעורה בין 19%-89%, אם הנפגע עבד בשנת המס שעליה הוא רוצה לקבל את המענק ואם בשנת המס הזו הוא שילם מס בגין הכנסתו. עמידה בכל התנאים האלו תאפשר לכם לקבל מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה.

שימו לב כי ניתן לקבל את המענק רק אם ההכנסה הייתה מיגיעה אישית, כלומר הכנסה שהתקבלה מעבודה.

חישוב סכום המענק

סכום המענק שיינתן יהיה בהתאם לאחוז הנכות שנקבעה לנפגע פעולת האיבה. סכום המענק יינתן על פי החישוב הבא (תנאי החישוב מעודכנים לשנת 2022):
*דרגת נכות 19%-24%- גובה המענק יהיה על סך 246 ש"ח.
*דרגת נכות 25%-49%- גובה המענק יהיה על סך 1,242 ש"ח.
*דרגת נכות 50%-89%- גובה המענק יהיה על סך 2,348 ש"ח.

כאשר דרגת הנכות עולה על 90%, נפגע פעולת האיבה יהיה זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה ולכן יוכל להגיש בקשה להחזר מס על כל סכום המס ששילם במהלך שנת המס. לחישוב בקלות תוכלו להיכנס למחשבון נפגעי פעולות איבה ולבדוק לאיזה סכום הנכם זכאים ואיזה מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה מגיע לכם.

קביעת דרגת הנכות

על מנת לקבוע דרגת נכות של נפגע מפעולת איבה, יש לעבור וועדה רפואית במשרד הביטחון. ישנם סוגים שונים של וועדות רפואיות שצריך לעבור בשביל סוגים שונים של זכאויות וקצבאות. על מנת לקבל מענק יש לקבל דרגת נכות בשיעור של 19% ויותר, אם לא קיבלתם בכלל שיעור נכות, תוכלו לפנות לקבלת הטבות וזכאויות שונות לנפגעי פעולות האיבה, ביניהן החזרי מס בגין בעיה רפואית או החזר מס בגין מחלה ממושכת.

מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה
מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה

תהליך הגשת בקשה למענק

עמידה בכל התנאים תזכה אתכם בקבלת מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה. על מנת להגיש את הבקשה, עליכם לפנות לרשות המיסים. אל הבקשה יש לצרף מסמכים כמו תלושי שכר, טופס 106 ועוד.

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

בני משפחה (הורים, אלמנות או יתומים) של חלל פעולת איבה (כפי שהגדיר החוק) יהיו זכאים לקבל החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה. מס קנייה הוא מס שמתווסף למחירם של מוצרים שונים, מאחר והמס הוא אינו קבוע והוא יחסי(באחוזים), ככל שמחיר המוצר גבוה יותר כך גם גובה תשלום המס.

הטבה זו מעניקה החזר מס קנייה עבור מוצר אחד בלבד שרכשו בני המשפחה של חלל פעולת איבה, בתנאי שרכישת המוצר נעשתה לטובת עסק עצמאי או לביסוסו. על מנת לקבל את החזר המס על המשפחה לפנות למחלקת השיקום במוסד הביטוח לאומי.

לא רק החזר מס לנפגע פעולת איבה – גם החזר מס לנכי צה"ל

גם נכי צה"ל יוכלו לקבל מענקים והחזרי מס בעקבות דרגת נכות שנוצרה בעקבות פגיעה במהלך השירות הצבאי. הקריטריונים לקבלת החזר המס הם זהים לאלו שתיארנו במאמר. על הנפגע להיות בקשר עם משרד הביטחון ולבדוק אילו הטבות נוספות הוא יכול לקבל.

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

חיילים משוחררים ומשרתי שירות לאומי זכאים להטבות בדמות נקודות זיכוי בשלושת השנים הראשונות שלאחר סיום שירותם. נקודות זיכוי מהוות הנחה בתשלום המס בתלוש השכר ולכן שוות כסף. גובה נקודות הזיכוי משתנה בין חיילים לחיילות ולמשך תקופת השירות.

במצב בו לא קיבלתם את ההטבה המגיעה לכם ושילמתם עודף מס, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס.

קבלת מענק להחזר מס הכנסה – פעולה חשובה

פעולות איבה מהוות אירועים קשים למדינת ישראל, אירועים בהם יש הרבה אבדות והרבה נפגעים. על נפגעי פעולת האיבה לנצל כל הטבה וכל תגמול שהמדינה מעניקה כדי להקל על האתגרים שאיתם הם מתמודדים. מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה הוא דרך אחת מיני רבים לעזור לנפגעים. אם אתם עומדים בכל הקריטריונים, הגישו בהקדם את הבקשה לקבלת המענק.

האם נפגע פעולת איבה זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה?

כן. בעוד ששיעור נכות מתחת ל-90% מזכה במענק, שיעור נכות העומד על 90% או יותר, מזכה את נפגע פעולות האיבה בפטור מתשלום מס הכנסה. במקרה זה החזר המס שיתקבל יעמוד על כל סכום המס ששולם עבור הכנסה מיגיעה אישית.

האם כדי להתייעץ עם גורם מקצועי בהגשת הבקשה למענק?

מומלץ ואף רצוי לפנות לחברה מקצועית בהגשת בקשת מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה. בקשה זו מצריכה פנייה לוועדה רפואית של משרד הביטחון, התנהלות מול גוף כזה הוא לא פשוט ולכן כדי להתייעץ עם חברה מקצועית שתוכל לסייע לכם בתהליך.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn