החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה מתקבל בהתאם לקריטריונים ספציפיים ועל בסיס הגשת בקשה מתאימה למס הכנסה. במאמר זה נציג את ההטבה הקיימת ואת הדרכים לדרוש ולקבל מכוחה החזר מס בדיעבד.

מה הוא מס קנייה?

מס קנייה הוא מס שמוטל על ידי המדינה בקניית מוצרים יקרים(בדרך כלל), כמו מוצרי אלקטרוניקה, חשמל, רכבים וכו'. המדינה מטילה את המס על מוצרים אלה במטרה לצמצם את הצריכה שלהם, כפי שקורה לדוגמה מול מוצרים ממכרים יותר, כמו אלכוהול או טבק.

מס זה לא משולם מהכיס של הצרכן למדינה, אלא מתווסף למחירו של המוצר מלכתחילה והעסק ממנו נקנה המוצר, מעביר את סכום המס מתוך התשלום למדינה.

מאחר ומוצרים שמוטל עליהם מס קנייה יקרים מאוד, המס שנגבה מהם גבוה בהתאם. החזרי מס על מיסי קנייה יכולים להגיע לסכומים גבוהים ועל כך חשוב להכיר את ההטבות והזכויות של כל קבוצה במדינה כמו החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה, על מנת לממש אותן ולהחזיר אתם הכספים המגיעים להן.

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה: הזכאים להטבה

מי הם קרובי המשפחה של החלל הזכאים להחזר מס?

לזכאות להטבה זו יש שני צדדים. הצד הראשון הוא הצד של חלל פעולת האיבה. על מנת להכיר באדם כחלל פעולת איבה, יש להגדיר את האירוע שבו הוא נפגע כפעולת איבה ומי שמגדירה זאת היא המדינה. הצד השני הוא קביעת בני משפחתו של החלל. בני המשפחה של חלל פעולת האיבה יהיו הורים שכולים, אלמנות או יתומים.

החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק

הורים שכולים, אלמנות ויתומים אשר הם עצמאיים, זכאים למענק חד פעמי כאשר מגישים בקשת החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה.
הזכאות היא למעשה החזרי מס רטרואקטיביים לאחר שבוצע תשלום של ציוד לעסק עצמאי או לביסוסו. ההטבה ניתנת עבור מוצר אחד.

מי שקובעת את גובה המענק היא ועדת השיקום של המוסד לביטוח הלאומי. היא בוחנת את צורכי המשפחה, גובה ההוצאות, אופי העסק ועוד על מנת לקבוע את גובה המענק שיינתן למשפחה.
על מנת לממש את ההטבה יש לפנות למחלקת השיקום בסניף המוסד הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים שלכם.

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה
החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

החזר מס קניה לנפגעי פעולות האיבה

מי שנפגעו בפעולת איבה זכאים גם כן להחזר על מס קנייה, כאמור בתנאי שהאירוע בו נפגעו הוכר כפעולת איבה. תנאי נוסף להטבה זו הוא שעל הנפגע להיות בעל נכות בשיעור 25% ומעלה.
כאשר הנפגע עונה על שני קריטריונים אלו, הוא יהיה זכאי למסלול של שיקום כלכלי באמצעות עסק עצמאי. הוא יהיה זכאי לקבלת מענק חד פעמי עבור רכישת מוצר אחד לעסק שלו או לביסוסו.

על מנת שוועדת השיקום תאשר את המענק, המוצר צריך להיות קשור לעסק באופן ישיר. יש להוכיח כי העסק משמש מקור פרנסה לנפגע.

הטבה שתפקידה לאזן את המצב הכלכלי

כאשר משפחה מאבדת את אחד הנפשות במשפחה, האבל הוא גדול. המשפחה נתונה להוצאות כלכליות רבות בשל כך ולעתים היא אף מאבדת זרוע כלכלית שסייעה בפרנסת הבית. לכן החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה נקבע כאחת מהטבות המס שמגיעות מהמקרה ושמאפשרות למשפחה לנהל עסק מכניס, תוך כדי צמצום הוצאותיו על מוצרים הכרחיים לתפעול העסק.

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה באמצעות חברה מקצועית

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה יוכל להישלח באופן עצמאי לגמרי. ברוב המקרים, משרד השיקום עצמו אף פונה למשפחת החלל כדי להציג את אפשרויות הסיוע, הזכויות וההטבות המגיעות להם.

יחד עם זאת, כאשר הבקשה מוגשת עצמאית, לעולם קיים הסיכוי לשגיאות בעריכת הבקשה ולפספוס זכויות נוספות שייתכן ומגיעות לכם. בטיפול של חברה מקצועית בתהליך החזר המס אתם מקבלים שקט נפשי לאורך הדרך וגם ממקסמים את סכומי ההחזר הצפויים.

אם אתם זקוקים לעזרה בהגשת הבקשה, מעוניינים להתייעץ ולקבל הערכה לגבי החזר המס הצפוי ולבדוק מימוש זכויות נוספות שטרם נוצלו, אתם מוזמנים למלא את פרטיכם ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם.

באיזה מועד יש להגיש את הבקשה להחזר מס קנייה?

בקשת החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה מתקבלת על ידי וועדת השיקום של המוסד לביטוח הלאומי. ולכן רק היא זו שקובעת עד מתי ניתן יהיה להגיש את הבקשה עצמה ובכפוף למספר קריטריונים: מועד המקרה שהוכר כפעולת איבה, כמה זמן חלף מהקמת העסק עצמו ועוד.

האם יש החזרי מס נוספים שמגיעים לי?

ייתכן שיש לכם נקודות זכות, הקלות והטבות נוספות במס שטרם ניצלתם, חלקן מתייחסות גם הן למערכת הביטחון כמו החזר מס לנכי צה"ל או מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה. במקרה כזה, התא המשפחתי כולו יוכל למקסם את הזכויות ולהפחית באופן משמעותי מחבויות התשלום במס. צרו עמנו קשר ונדאג להחזרי המס המגיעים לכם עד השקל האחרון.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn