החזר מס לנכי צה"ל

 

נכי צה"ל זכאים לקבל מהמדינה הטבות וזכויות מסוימות הנובעות ממצבם, כאשר המוכרת מכולם היא החזר מס לנכי צה"ל. במאמר זה נפרט לגבי תנאי הזכאות, הרציונל שמאחורי מתן ההחזר מצד רשות המיסים וגם על אופן הגשת הבקשה.

נכי צה"ל הם מי שבריאותם נפגעה לאורך השירות הצבאי או בעת תפקידם במערכת הביטחון הישראלית לרבות בגופי החרום וההצלה. הנכות מתייחסת הן לפגיעות פיזיות והן לפגיעות נפשיות, כאשר שיעורה נקבע תמיד על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון.

החזר מס לנכי צה"ל: מי זכאי?

על מנת להיות זכאי להחזר עלייך לעמוד בשני קריטריונים:

  1. על משרד הביטחון להכיר בנכה כבעל 100% נכות או 90% נכות רפואית משוקללת.
  2. על הנכות להיות קבועה או מעל 18 חודשים מאז אותה פגיעה של האירוע הביטחוני.

בנוסף ההטבה ניתנת למי שחייב במס עקב הכנסתו ולא למי שקיבל פטור מלא ממס הכנסה. בדרך כלל מקבלים פטור מלא ממס הכנסה בעקבות סיבות בריאותיות ( נכות, מחלות ממושכות ועוד), כך שנוצרת אוטומטית הזכות לקבלת החזרי מס בגין בעיה רפואית.

מהי ההטבה הניתנת לנכי צה"ל?

בדרך כלל החזרי מס ניתנים כאשר עובד או עצמאי שילמו עודף מס בעקבות שלא עדכנו קריטריונים מסוימים שעל פיהם הם זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה. קריטריונים כמו: התגוררות בפריפריה (יישוב מזכה), נקודות להורים לילדים, החזרי מס בגין סיום תואר אקדמי, החזרי מס בגין מילואים ועוד.

כאשר מדברים על החזר מס לנכי צה"ל, לא מדברים על החזר מס שניתן עקב תשלום עודף במס. הכוונה היא למענק הניתן לנכי צה"ל בהוראת משרד השיקום. המענק נחשב לבונוס כספי בנוסף לשאר ההטבות שניתנות על ידי שלטונות מדינת ישראל.

החזר מס לנכי צה"ל
החזר מס לנכי צה"ל

גובה הסיוע הכספי

גובה הסיוע הכספי תלוי באחוז הנכות שבו מוגדר האדם. קיימים שלושה טווחים לאחוז הנכות ולגובה המענק המגיע, בחלוקה הבאה:

  1. נכים בדרגה 1 – מוגדרים באחוזי נכות 19% – 24% זכאים לקבל 244 ש"ח.
  2. נכים בדרגה 2 – מוגדרים באחוזי נכות 25% – 49% זכאים לקבל 1,234 ש"ח.
  3. נכים בדרגה 3 – מוגרים באחוזי נכות 50% – 89% זכאים לקבל 2,335 ש"ח.

אופן מימוש ההטבה

בדרך כלל ההטבה ניתנת באופן אוטומטי. במידה והיא לא ניתנה באופן אוטומטי עליכם לפנות ללשכת השיקום ולהעביר לה טופס 106 שאותו אתם צריכים לבקש מהמעסיק שלכם. טופס 106 הוא טופס המהווה אישור של המעסיק שבו מפורטים הכספים שהוא שילם לכם, לרבות: ביטוח לאומי, תשלומי מס הכנסה, קופות גמל, קרן פנסיה ועוד.

במידה ואתם עצמאיים עליכם להעביר ללשכת השיקום עותק מהדוח שהגשתם למס הכנסה בגין אותה שנה שאתם מבקשים עליה החזר מס לנכי צה"ל.

הטבה נוספת לנכי צה"ל – הנחה במס רכישה

נכי צה"ל שנקבעה להם נכות בשיעור של 19% לפחות, זכאים לתשלום מס רכישת מופחת בגובה של 0.5% מערך הדירה בקניית דירה למגורים.

מס שבח נכי צהל נלקח מהפער שבין מחיר קניית הדירה לבין מחיר המכירה שלה ליד הבאה, מה שמסתכם בעשרות אלפי שקלים ועשוי להיות משמעותי במיוחד, לאור התייקרות מחירי הדיור ואף הזינוק בעלויות במקומות מסוימים. החזר מס השבח נחשב אחת להטבות המס המשמעותיות ביותר ולכן חשוב לבדוק את זכאותכם אליו תחת כל התנאים האפשריים.

על מנת לזכות בהטבה זו יש להוכיח כי אכן הדירה תשמש למגורים. שיעור ההטבה כאשר הדירה היא עד לסכום של 2,500,000 ש"ח בחלוקה הבאה:

* על חלק ששווה 1,805,545 ש"ח לא ישולם מס רכישה.

* על החלק הנותר (עד לסכום של 2,500,000 ש"ח) ישולם מס בגובה 0.5% משווי אותו חלק.

לעוד מידע בנושא הטבות ברכישת דירה, או למשפרי דיור, תוכלו להשאיר לנו פרטים ונחזור אליכם.

אתם זכאים להתייעץ עם גורם מקצועי להחזרי מס

אמנם ניתן תמיד להגיש בקשת החזר מס לנכי צה"ל באופן עצמאי, אבל ההתעסקות המורכבת, הדקויות, חוקי המס המסורבלים וגם שאלת כל מיצוי הזכויות הקיימות לכם במס הכנסה מצריכה משאבים רבים. ברוב המקרים, מי שהגישו בקשת החזר מס לבדם גילו שהסכומים שקיבלו היו אמורים להיות בדיעבד גבוהים יותר, זאת משום שלא ניצלו את כל הזכויות שעוד מגיעות להם.

חברה המתמחה בסוגיית החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי תוכל לסייע לכם בדרך הפשוטה, הנוחה וגם המשתלמת ביותר. מילוי הטופס וצירוף המסמכים יתבצעו בצורה חלקה וללא טעויות, כשלפניהם תבוצע בדיקה לחשיפת סכום ההחזר המלא שאותו יש לדרוש בחזרה. בפנייה לחברה מקצועית הכסף חוזר אליכם במלואו ואנו נדאג שתקבלו ממס הכנסה עד השקל האחרון.

עד לאיזה תאריך אפשר להגיש בקשה להחזר מס?

תוכלו להגיש ולקבל החזר מס לנכי צה"ל עד 6 שנים אחורנית, מה שצפוי להגדיל משמעותית את סכום ההחזר הצפוי.

תוך כמה זמן מתקבל ההחזר?

רשות המיסים מתחייבת לטיפול בבקשות בתוך שנה, אבל מניסיוננו, בהגשת בקשה ע"י חברה המתמחה בהחזרי מס הטיפול לוקח בממוצע 4 חודשים.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn