החזרי מס רטרואקטיביים

 

החזרי מס רטרואקטיביים מתייחסים לקבלת כספים בחזרה ישירות לחשבונכם מכל שש השנים האחרונות! שירתתם בתקופה זו בסדיר או במילואים? סיימתם תואר ראשון או שני? נולדו לכם ילדים? עברתם למגורים ביישוב מזכה? קיבלתם פיצויי פיטורין, משכתם מקופת גמל לא פעילה או הפקדתם לביטוח החיים? אתם זכאים להחזר כספי של אלפי שקלים!

במאמר זה נציג את כל הסיבות שבגינן אתם עשויים לקבל החזרים רטרואקטיביים ונסביר לכם כיצד תוכלו להגיש בקשה להחזר ישירות לחשבון הבנק. המידע חשוב ויוכל לחסוך לכם הרבה כסף! המשיכו לקרוא:

זכאות להחזר מס: למי ומתי?

אתם בטח שמים לב שיורד לכם בכל חודש מס הכנסה בתלוש, האם אתם בטוחים שחישוב גובה המס הוא מדויק? האם אתם יכולים לשלם פחות מס?

לפני שתרוצו לבדוק בתלוש שלכם מהו גובה המס שירד לכם, נתחיל ונסביר כיצד מחושב התשלום. ישנם שני קריטריונים לחישוב תשלום המס:
1.מדרגת המס – מדרגת המס נקבעת על פי גובה ההכנסה השנתית הצפויה במהלך שנת המס. ככל שההכנסה תהיה גבוהה יותר, כך שיעור המס שתצטרכו לשלם בגין ההכנסה יהיה גבוה יותר.

2.נקודות זיכוי – נקודות אלו הן ההנחות הניתנות בתשלום המס. באופן אוטומטי, התושבים במדינת ישראל מקבלים 2.25 נקודות זיכוי, כאשר הנשים מקבלות 2.75 נקודות זיכוי. ניתן לקבל נקודות נוספות בעמידה בקריטריונים שונים: הורות לילדים, סיום שירות צבאי, סיום שירות מילואים, סיום לימודים, מעבר לפריפריה ועוד. חשוב לדעת כי נקודת זיכוי אחת שווה 236 ש"ח בחודש וכי ניתן לממש נקודות זיכוי עד שההכנסה החייבת במס תגיע לאפס.

מתי תהיו זכאים להחזר מס? כאשר היה שינוי במהלך שנת המס שגרר שינוי בגובה ההכנסה השנתית, שינוי כמו: פיטורין, החלפת עבודה, יציאה לחל"ת עוד. בנוסף אם במהלך השנה היה שינוי שבזכותו אתם תהיו זכאים לנקודות זיכוי נוספות או שלא מימשתם את נקודות הזיכוי המגיעות לכם.

אם זיהיתם מצב בו תוכלו להיות זכאים להחזר מס, אל דאגה, תוכלו לקבל החזרי מס רטרואקטיביים על ידי הגשת בקשה להחזר מס.

חישוב החזר מס באופן קל ופשוט

היום, יש אינספור מחשבונים וסימולטורים שבהם תוכלו לחשב את גובה ההחזר שתוכלו לקבל. עליכם למלא נתונים פשוטים ופרטים אישיים והסימולטור יעשה עבורכם את העבודה.

על מנת שתבינו לעומק את הזכאות להחזר מס עליכם להבין האם באמת שילמתם מס עודף במהלך שנת המס. חישוב החזר מס בודק את סכום המס ששילמתם בפועל במהלך השנה ואת הסכום אותו הייתם צריכים לשלם בהתאם למדרגות המס ולנקודות הזיכוי שלכם. כל עוד שילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם תוכלו להגיש בקשה להחזר מס.

הגשת בקשה להחזרי מס באופן רטרואקטיבי

ניתן לבצע הגשת בקשה להחזר מס רק כאשר שנת המס הסתיימה, לכן מקבלים את ההחזר בדיעבד. ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיביים עד שש שנים אחורה. כלומר, על מנת לקבל החזר מס על שנת 2016, תצטרכו להגיש את הבקשה להחזר מס בשנת 2022.

אמנם בקשה להחזרי מס רטרואקטיביים נשמעת מסובכת אך מדובר בתהליך פשוט, החלק היותר קשה הוא איסוף המסמכים ומילוי הפרטים. תוכלו לבצע החזר מס מקווןאת הבקשה תוכלו להגיש דרך אתר רשות המיסים באופן מקוון או באמצעות פנייה פיזית לפקיד השומה בסניף הקרוב לביתכם.

אל הבקשה תצטרכו לצרף טפסים 106, 135 וטפסים נוספים הרלוונטיים למהות הבקשה להחזר מס. הבקשה מועברת לבדיקת החזר מס ברשות המיסים ואם תהיו זכאיים תוכלו לקבל החזרי מס רטרואקטיביים עבור השנים האחרונות.

החזרי מס רטרואקטיביים – שווים לכם כסף!

כיום, ממוצע ההחזר לכל בן אדם שהגיש בקשה להחזר מס הוא 8,500 ש"ח. זכרו, החזרי מס הם כספים עודפים ששילמתם, כספים שלא הייתם צריכים לשלם מלכתחילה ולכן הכספים האלו מגיעים לכם. כמובן שיש מצבים שבהם ניתן לדרוש את הכספים רק לאחר ששנת המס מסתיימת אך כל בקשה להחזר יכולה להיות שווה לכם הרבה כסף. פעלו בהקדם והגישו בקשה על מנת לקבל החזרי מס רטרואקטיביים על כל השנים האחרונות.

בשורה משמחת נוספת בהחזרי מס רטרואקטיביים

אם נמצאתם זכאים להחזר מס, תקבלו את הכסף המגיע לכם בתוספת 4% הפרשי הצמדה וריבית. כאשר מדובר על מספר חודשים או מספר שנים, התוספת יכולה להוות תוספת נחמדה לסכום המתקבל.

האם ניתן להגיש בקשה אחת עבור כל שש השנים האחרונות? 

לצערנו לא. רשות המיסים דורשת הגשת בקשה עבור כל שנה בנפרד. אם אתם חושבים כי תהיו זכאים להחזר מס מכל סיבה שהיא, אספו את המסמכים הרלוונטיים כמו תלושי שכר לכל אותם שנים והגישו את הבקשה להחזר מס לרשות המיסים.

כמה אחוזים לוקחים על החזר מס?

אם תרצו להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי, תוכלו לשכור את שירותיה של חברה מקצועית ולגלות כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס. ליווי של חברה מקצועית הופך את התהליך לקל, פשוט ומהיר. בדרך כלל, נהוג שחברה גובה עמלה בגובה 9%-13% מסכום ההחזר שאותו תקבלו מרשות המיסים.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn