החזר מס רכישה ילד נכה

 

אם אתם הורים לילד נכה וקניתם דירה, תוכלו לבקש החזר מס רכישה ילד נכה. אתם ודאי שואלים את עצמכם מה זה בכלל מס רכישה? איך זה עובד ומי זכאי? כל הפרטים כאן:

הטבות מס שונות לאוכלוסיות שונות

המדינה מבינה שיש אוכלוסיות מסוימות שמתמודדות מעל ומעבר עם סיטואציות לא פשוטות וזקוקות לסיוע והקלות. למשל, אנשים בעלי נכות או מוגבלות, קשישים, עולים או משפחות שכולות, יוכלו להיות זכאים להטבות במס, הנחות בתשלומים מסוימים ועוד. כך יוצא שאתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס רכישה ילד נכה.

המידע המובא לכם במאמר זה כולל בתוכו את התיקון לתקנה 11 בדבר הגדלת ההטבה במס רכישה לנכים.

הטבת מס רכישה

אחת ההטבות שהמדינה מספקת היא החזר על מס רכישה. על פי הטבה זו, יוכלו הזכאים לקבל פטור או הנחה בתשלום מס רכישה. כשקונים דירה או קרקע לרכישה במדינת ישראל, הרוכשים חייבים לשלם מס רכישה למדינה על ביצוע העסקה. המס מחושב לפי שווי העסקה והוא תלוי במדרגות מס שקבעה המדינה. מדרגות אלה מתעדכנות בכל שנה.

איך קובעים את ההטבה?

המדינה קבעה פרמטרים שונים לקביעת שיעור ההטבה להחזר מס רכישה ילד נכה. היא עושה הבדלה בין מי שרוכש דירה יחידה (כלומר הדירה היחידה בבעלותו של הרוכש) וששוויה עד 2.5 מיליון ש"ח לבין שאר המקרים.

במקרה הראשון תוכלו לקבל פטור מלא מתשלום המס על מדרגת המס הראשונה. כלומר, מדרגת המס הראשונה נכון לעכשיו היא 1.8 מיליון ש"ח, עליהם לא תצטרכו כלל לשלם מס רכישה. על הסכום הנותר (כאמור- תשלום על דירה ששוויה עד 2.5 מיליון ש"ח) תשלמו מס של 0.5%.

בשאר המקרים, כאשר הדירה עולה יותר מ2.5 מיליון ש"ח, ולא משנה אם היא דירה יחידה או לא, ההטבה תקנה לכם אפשרות לשלם מס רכישה נמוך, בשיעור של 0.5% משווי הדירה. (ולא כמו בהליך הרגיל ששם תשלומי המס בשיעורי אחוזים גבוהים, יותר לפי מדרגות המס). מסקנה- יש הרבה כסף שתוכלו לחסוך!

החזרי מס עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים

חשוב לדעת! קיימת אפשרות לקבל החזרים רטרואקטיבית עד 6 שנים, עבור מס שכבר שולם. לאוכלוסיות שונות מגיעים החזרי מס שונים, לפי ההטבות שנקבעו עבורן. לדוגמה- החזר מס ילדים, החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, החזר מס חינוך מיוחד, ועוד רבים נוספים. לכן חשוב שתבדקו אם גם לכם מגיע החזרי מס ואל תוותרו על זכויותיכם.

כיצד מקבלים החזר מס רכישה ילד נכה?

מי שיש לו ילד נכה יכול לקבל החזר על מס רכישה ששולם במלואו ולא ניצלה ההטבה על המס לה זכאי הילד. רשאים לקבל את החזר מס רכישה ילד נכה הם הורים (או אפוטרופוס) לילד שמקבל גמלת ילד נכה מביטוח לאומי או שנקבעו לו אחוזי נכות רפואית בגובה של 100% (ובמקרים מסוימים גם 90%).

בנוסף, על פי החוק, כדי להיות זכאים להטבת מס רכישה, הדירה שנקנתה חייבת לשמש למגורי הילד (אך לא צריכה להיות רשומה על שמו של הילד). כמו כן, הטבת מס רכישה לילד נכה זמינה עבור הילד אך ורק פעמיים בכל מהלך חייו, לכן הבקשה להטבה זו נבדקת היטב, על מנת לא לפגוע בזכויותיו של הילד.

אז מה תצטרכו לעשות?

כדי לקבל את ההטבות המגיעות לכם תצטרכו להגיש כמה בקשות ולכלול בהן טפסים רבים. מוכנים? אנחנו מתחילים:

שימו לב הורים המעוניינים לקבל החזר מס רכישה ילד נכה וילדם זכאי לגמלת נכה מביטוח לאומי או שנקבעו לו אחוזי הנכות, לא צריכים לעבור ועדה רפואית נוספת ופרטיהם יועברו לרשות המיסים באופן אוטומטי. זאת אומרת שאתם יכולים לעבור ישר לשלב השני.

שלב ראשון: קבלת זכאות

ראשית- אם ילדכם לא מקבל גמלת ילד נכה, או אם עדיין לא נקבעו לו אחוזי נכות רפואית, או גם אם אחוזי הנכות שנקבעו נמוכים (כלומר פחות מ 100% או 90% משוכללים מכמה מוגבלויות), עליכם להגיש בקשה לוועדה רפואית.

שלב שני: בקשת הנחה

שנית תצטרכו לפנות אל משרדי מיסוי מקרקעין שבו נמצא הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש או עבר רכשתם. תצטרכו למלא מסמך בשם טופס 2973 טופס בקשה לפטור ממס רכישה לנכה/ילד נכה.

שלב שלישי: בית משפט

בשלב זה תדרשו להגיע לבית משפט לענייני משפחה, על מנת לקבל אישור חוקי. שלב זה נחוץ כיוון שאתם משתמשים בזכויותיו של הקטין (כמו שאמרנו קודם- מותר להשתמש בהטבת החזר מס רכישה ילד נכה רק פעמיים בחיים.)

האם יש דרך לקצר את התהליך?

יש דרך לייעל את התהליך לקבלת החזר מס רכישה ילד נכה, לקצר את זמני ההתעסקות בו ולדאוג שאתם ממצים את מלוא זכויותיכם. לצורך אלה קיימת חברת מקצועית להחזרי מס, תנו לה לטפל לכם בתהליך.

תוך כמה זמן יתקבל סכום ההחזר?

בדרך כלל החזרי המס ניתנים תוך 4 חודשים מיום הגשת הבקשה, אך בתקופות עמוסות יותר הטיפול עשוי להתעכב בעת בקשת החזר מס רכישה ילד נכה. מניסיוננו, הגשה באמצעות חברה מקצועית בשביל החזרי מס תקצר את משך הטיפול בבקשה ותגדיל את הסיכויים לקבלתה המיידית.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn