איך עושים החזר מס

 

אם אתם תוהים: איך עושים החזר מס, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

בשל שיטת חישוב המס בישראל המכונה "ניכוי מס במקור", מדרגת המס שהיא אחוז המס שמשלמים מהמשכורת נקבעת לפי ההכנסה השנתית, אך מס ההכנסה עצמו נגבה מדי חודש בחודשו ולא באופן שנתי. הבעיה מתחילה כאשר מס הכנסה איננו יכול לדעת באמצע שנת מס מה תהיה המשכורת השנתית הכוללת של האדם ולכן הוא מחשב את מדרגת המס לכל חודש בפני עצמו.

אם חודש אחד הרווחתם מעט מדרגת המס וסכום המס שנגבה יהיו נמוכים, אך אם חודש לאחר מכן הרווחתם הרבה, מדרגת המס תקפוץ גם. סיכוי טוב שבדומה לרוב השכירים גם לכם יש סיכוי גבוה שבסיכום השנתי הכולל מס הכנסה, יהיה חייב לכם ולא אתם תהיו חייבים לו. המטרה של מס הכנסה בסופו של דבר היא לקבל את מה שמגיע לו ולא מעבר לכך ולכן, ניתן כיום לבקש החזר מס ממס הכנסה במידה ושילמתם מס הכנסה גבוה יותר מכפי שהייתם צריכים. אם אתם תוהים: איך עושים החזר מס, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

כיצד תדעו אם מס הכנסה גבה מכם יותר מדי?

אם המשכורת שלכם בגובה המשתנה כל חודש ואם במהלך השנים היו חודשים בהם עבדתם פחות או שלא עבדתם בכלל, יתכן מאוד שמגיע לכם החזר מס הכנסה. טרם אתם שואלים איך עושים החזר מס, כדאי שתדעו שהחזר מס רלוונטי הן עבור עצמאיים והן עבור שכירים ועל כן, ניתן להגיש בקשת החזר מס לשכירים או החזר מס לעצמאים.

כמו כן, אם נולד לכם ילד בשנת המס, יתכן מאוד שמס הכנסה צריך להחזיר לכם כסף שכן לא תמיד הילד החדש מתעדכן בזמן בתלוש ולא פעם האדם משלם יותר מס מכפי שהוא צריך לשלם. כמו כן, אם עברתם דירה באמצע שנת מס לאזור פיתוח, אם רכשתם ביטוח חיים לרבות ביטוח משכנתא ועוד מגוון רחב של שינויים שביצעתם, יתכן מאוד שאתם זכאים להחזר מס.

לכן, כדאי מאוד שבכל מקרה תבדקו האם אתם זכאים להחזר מס. אתם בוודאי תוהים: איך עושים החזר מס ועל כן, חשוב מאוד שתקראו היטב אודות ההליך על מנת שתגישו את הבקשה בצורה הנכונה והטובה ביותר שיכולה להיות.

איך עושים החזר מס
איך עושים החזר מס

איך עושים החזר מס?

אז איך עושים החזק מס? ראשית כל, כדאי לדעת שבדיקת החזר מס איננה עולה כסף והיא לא מחייבת את האדם שבודק בשום דבר. במסגרת הבדיקה המדוברת הפרטים שלכם יועברו לרשויות המס ולאחר הבדיקה תוכלו להחליט האם להגיש למס הכנסה בקשה להחזר מס.

כמובן שמלבד השאלה: איך עושים החזר מס? חשוב מאוד לזכור שרוב השכירים בישראל זכאים להחזר מס והוא עומד לרוב על אלפי שקלים לכל שנת מס. הכסף עובר היישר לחשבון הבנק תוך שלושה חודשים בממוצע. ניתן לבקש החזרי מס עד שש שנים אחורה. הגשת בקשה מסודקת לקבלת החזר מס תדרוש מכם איסוף של מסמכים. תהליך האיסוף של כלל המידע איננו מורכב וניתן להשלים אותו תוך שעות בודדות.

אם אתם תוהים איך עושים החזר מס והאם ניתן לעשות זאת באינטרנט, התשובה לכך היא: בהחלט. כיום ניתן לעשות החזר מס באינטרנט, כאשר את כל הבקשה מגישים באופן מקוון וכן מצרפים את כל המסמכים באופן מקוון.

יחד עם זאת, חשוב מאוד שתדעו שאם אין לכם מספיק ידע אודות הנושא או אם אין לכם את הזמן ואתם מוצאים את עצמכם מתקשים בתחום הגשת הבקשה, כל שעליכם לעשות זה לבחור בחברה אשר תגיש את הבקשה עבורכם.

חברה מעין זאת בעלת ידע מקצועי רחב היקף וניסיון בכל הנוגע להגשת הבקשות הללו והיא בהחלט יכולה לסייע לכם לדייק בהגשת הבקשה ולקבל את כל מה שמגיע לכם תוך פרק זמן קצר.

מדוע כדאי לבצע בדיקת החזר מס טרם מגישים בקשה להחזר מס?

חשוב מאוד לדעת שאם תגישו בקשה להחזר מס כאשר יש לכם חוב למס הכנסה, תדרשו לשלם את החוב. לכן, טרם אתם שואלים: איך עושים החזר מס? חשוב שתדעו שאם הגשתם בקשה להחזר מס רק על חלק מהשנים עליהן ניתן לקבל החזק, רשויות המס עשויות לבדוק בעצמן את הנתונים שלכם על כל התקופה של ההחזר ולא רק על התקופה שביקשתם ואם יתברר שתקופה הכוללת חוב המס עולה על החזרי המס שמגיע לכם, תדרשו לשלם את החוב.

לכן, אם אתם שואלים את עצמכם: איך עושים החזר מס? עוד טרם תעשו החזר מס חשוב מאוד שתבצעו בדיקה מקיפה של גובה החזרי המס המגיעים לכם על תקופת הזכאות שהיא שש שנים אחורה או מאז בקשת המס האחרונה שלכם. רק כאשר תוודאו כי אכן מגיעים לכם כספים על תשלום מס הכנסה, כדאי שתגישו את הבקשה.

שאלות ותשובות על החזר מס

באיזה מקרים ניתן להגיש החזר מס מקוון?

החזר מס מקוון ניתן להגיש אם הגשתם בקשה קודמת להחזר מס עד שנתיים לפני שאתם מעוניינים להגיש שוב את הבקשה באינטרנט.

האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי, אך מדובר בהליך בירוקרטי מורכב הכולל בו עיסוק עם איסוף מסמכים שונים וכן מילוי מסמכים שונים. את כלל המסמכים יש להעביר לפקיד השונה של לשכת המס באזור המגורים שלכם. חשוב שתדעו שאם שכחתם טופס או לא דייקתם בפרטים תדרשו להתחיל את ההליך מחדש ועל כן, אין ספק שכדאי לבצע את ההליך על ידי חברה מקצועית ומנוסה בתחום זה, אשר יודעת כיצד לסייע לכל אדם לקבל את שמגיע לו באופן נוח, יעיל ומהיר.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn