החזר מס באינטרנט

 

אם אתם זכאים להחזר מס, תוכלו להגיש את הבקשה באופן ישיר לפקיד השומה בלשכת המס שבאזור המגורים שלכם או שתוכלו לבצע החזר מס באינטרנט. כדאי מאוד שלא לוותר על תהליך החזר מס שכן, יתכן מאוד שאתם זכאים לסכום כספי משמעותי בשל מס ששילמתם ולא הייתם צריכים לשלם.

כל שכיר ועצמאי בישראל משלם מדי חודש בחודשו תשלום מס מהשכר שהוא מקבל. שיעור המס נקבע בהתאם לפרמטרים שונים. חשוב מאוד לדעת שישנם לא מעט שכירים ועצמאים בישראל אשר זכאים להחזר מס בסוף שנת המס, בשל העובדה שהם שילמו יותר ממס ממה שהיו אמורים לשלם בפועל, בהתאם לכל הנתונים האישיים שלהם.

במידה ואין לכם את הזמן או את היכולת להגיש בקשת החזר מס כיום תוכלו למצוא חברות מקצועיות העוסקות בתחום הגשת בקשות החזר מס הכנסה לשכירים או החזר מס לחברות ועצמאים, אשר יסייעו לכם להגיש את הבקשה.

החזר מס – במה מדובר?

כאמור, לא מעט שכירים ועצמאיים זכאים להחזר מס. מדוע? מאוד פשוט. שיעור המס שאדם צריך לשלם נקבע בהתאם לפרמטרים שונים הנוגעים למצבו האישי והתעסוקתי, מצב בני משפחתו ועוד. לא פעם, הנתונים האישיים של האדם משתנים במהלך שנת המס, אך הדבר לא מתעדכן בתלוש המשכורת שלו וכך האדם בעצם משלם סכום מס גבוה יותר למס הכנסה מהסכום שהוא צריך לשלם.

בסוף שנת מס, ניתן להגיש בקשה עבור החזר מס באינטרנט או לפקיד השומה של לשכת מס ההכנסה ותיבדק הזכאות שלכם להחזר מס. לא מעט אנשים זכאים לקבל החזרי מס, בין אם מדובר על עצמאים ובין אם מדובר על שכירים. כאשר מדובר על שכירים, ישנם כמה פרמטרים שיכולים לסייע לאדם להבין האם הוא זכאי להחזר מס, כך לדוגמא:

אם לאדם נולד תינוק חדש בשנת המס והוא לא מעודכן בתלוש שלו, הוא ככל הנראה ישלם יותר מס מכפי שהוא צריך לשלם בשל נקודות הזכות שהתווספו לו, בשל התינוק החדש שנולד שלו.

אם האדם החליף מקום עבודה באמצע שנת מס, יתכן מאוד שדירוג השכר שלו השתנה ובהתאם לכך, יתכן מאוד שהוא זכאי להחזר מס.

אם האדם און בת הזוג שלו היו מובטלים חלק מהשנה, יתכן מאוד שמגיע להם החזר מס

אם האדם עבר לעיירת פיתוח באמצע שנת מס והמגורים באותה עיירת פיתוח גובלים בכך שהוא איננו חייב בתשלום מס, הרי שיתכן שהמשיכו לגבות ממנו מס בתלוש בשל אי ידיעה לגבי מקום המגורים החדש והפטור ממס. במקרה הזה האדם בהחלט זכאי להחזר מס.

ניתן לבדוק זכאות החזר מס באינטרנט, כאשר כאמור החזרי מס לשכירים הם דבר נפוץ מאוד שלא מעט שכירים שבוחרים לבדוק האם מגיע להם החזר שכזה, מגלים שהם זכאים לסכום כספי משמעותי. את הבקשה ניתן להגיש עד שש שנים אחורה.

החזר מס באינטרנט
החזר מס באינטרנט

מדוע לא כולם רוצים להגיש החזר מס?

על אף שכאמור הגשת בקשה להחזרי מס רלוונטית כיום עבור לא מעט שכירים ועצמאים, רבים מהם חוששים להגיש את הבקשה שכן, הם חוששים לגלות שיש להם חוב כלשהו למס הכנסה שיתגלה כאשר הם יגישו את הבקשה ואז מס הכנסה ידרוש מהם לשלם את חובם.

כמו כן, לא פעם אנשים חוששים שלאחר חישוב יתגלה כי הם שילמו פחות מס הכנסה ממה שהיו צריכים לשלם ובהתאם לכך, הם ידרשו לשלם את המס שלא שילמו. לכן, רבים מהשכירים והעצמאים כיום מעדיפים פשוט שלא להגיש בקשה כלל. יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שאי הגשת בקשה עבור לא מעט שכירים יכול לגרום לכך שהם לא יקבלו סכום כספי משמעותי שמגיע להם כתוצאה מעודף מס ששילמו.

כמו כן, חשוב מאוד לזכור כי לרוב הטעיות במס נעשות לרעת העובד ולא לטובתו ועל כן, אין ספק שכדאי לברר זכאות החזר מס באינטרנט ובמידה ואתם זכאים, בהחלט ניתן להגיש בקשה בצורה מסודרת ואיכותית.

את הבקשה להחזר מס יש להגיש כאמור באינטרנט או לפקיד השומה בלשכת המס שאתם שייכים אליה. חשוב למלא את הבקשה בצורה נכונה, להגיש את הטפסים הנכונים וכן, לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים על מנת שהבקשה תיבחן בצורה הטובה ביותר ותקבלו תשובה מהירה.

שאלות ותשובות על החזר מס באינטרנט

האם כל אחד יכול לבצע בדיקה להחזר מס באינטרנט?

כיום ניתן למצוא לא מעט אתרים המציעים שירות בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות אונליין. יחד עם זאת, לא כל האתרים מספיק מדויקים ועל כן, כיום ניתן לבחור בחברה אשר תסייע לכם לבדוק את העניין בצורה הטובה ביותר. חברה אשר עוסקת בתחום החזרי מס לרבות החזר מס שלילי וידועה כמקצועית ומנוסה בתחום, היא ללא ספק הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

כיצד מבצעים החזר מס באינטרנט?

החזר מס באינטרנט לא רלוונטי לכל אדם ועל כן, חשוב מאוד לבדוק האם אתם יכולים לבצע בדיקה לגבי החזר מס באינטרנט וכן להגיש בקשה. לרוב בקשה ראשונה צריכה להיות מוגשת באופן פיזי לפקיד השומה ולאחר שמגישים בקשה ראשונה ניתן להגיש בקשות נוספות במהלך השנים באינטרנט. החזר מס באינטרנט צריך להתבצע בצורה המדויקת ביותר על ידי הורדת הטפסים הרלוונטיים, מילוי הטפסים בצורה נכונה וצירוף מסמכים.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn