החזר מס הכנסה

כאשר מדובר על החזר מס הכנסה, ניתן למצוא כיום שני סוגים של החזרי מס: החזרי מס לעצמאיים וכן החזרי מס לשכירים. בעוד שעצמאיים מחויבים להגיש דוחות למס הכנסה בסוף שנת מס, שכירים אינם חייבים לעשות זאת ועל כן, רבים מהשכירים כלל לא מודעים לסיבה שבגינה כדאי להם בהחלט לבקש החזר מס בישראל.

חשוב לזכור כי החזר מס מהווה כסף שממתין לעובדים אשר במהלך שנת המס שילמו הכנסה בסכום גבוה יותר ממה שהם היו צריכים. לכן, גם כשכיר וגם כעצמאי עליך לדעת כי יתכן מאוד שמגיע לך כסף ממס הכנסה ועל כן, כדאי בהחלט לברר אודות החזר מס בזמן המתאים.

מהו החזר מס הכנסה?

החזרי מס מהווים זכות אישית שאותה כל אזרחי המדינה רשאים לנצל. הגשת בקשה להחזרי מס מתאפשרת באופן רטרואקטיבי, עד 6 שנים אחורנית כך שניתן לקבל סכומי החזר משמעותיים מאוד, שנובעים ממכלול רחב של זכויות והטבות במס שהצטברו לאורך התקופה. יחד עם זאת, רבים אינם מודעים כלל לעובדת היותם זכאים לך, לפעמים בשל חוסר מודעות כללית לעניין הזכויות בישראל ולעתים בעקבות אי רצון להתעסק עם רשות המיסים.

למעשה, לא מעט אזרחים חוששים שאם יפנו לרשות המיסים בבקשה לקבל החזרי מס, יתגלה כי הם צריכים לשלם מס גבוה יותר ממה שכבר שילמו – דבר שלא רק שימנע מהם לקבל סכום כסף מכובד בחזרה, אלא גם ידרוש מהם תשלום נוסף ומפתיע, שלא תכננו להוציא.

שכירים רבים זכאים לקבל החזר מס לשכירים ממס הכנסה בשל מגוון סיבות: החזר מס הכנסה עבור שכירים מתבסס על העובדה שחישוב המס השנתי מתבסס על כך שהשכיר העוסק במהלך כל חודשי שנת המס רק בעבודה אחת.

אחת מהסיבות הפופולאריות ביותר שבגינה לא מעט שכירים מוצאים את עצמם זכאים לקבל החזרי מס היא עבודה לא רציפה. כלומר: אם שכיר מחליף עבודה במהלך שמת המס הגיוני מאוד שהוא זכאי להחזר מס ועל כן עליו לבחון את זה.

החזר מס הכנסה

סיבות שבגינן כדאי לשכיר לבדוק האם הוא זכאי להחזר מס?

כאמור, ישנן סיבות שונות אשר יכולות להשפיע על החזר מס הכנסה ששכיר זכאי לו. כך לדוגמא, כפי שכבר צוין, הסיבה הפופולארית ביותר אשר גורמת ללא מעט שכירים להיות זכאים להחזר מס הכנסה היא: אם השכיר החליף עבודה במהלך שנת המס.

לא מעט אנשים עוזבים מקום עבודה אחד ועוברים למקום עבודה אחר במהלך שנת המס ובהתאם לכך, חישוב המס שלהם משתנה ולא פעם שלא בצדק ולא בצורה נכונה. כל אדם אשר עבר מקום עבודה במהלך שנת מס חייב לבדוק מול מס הכנסה האם הוא זכאי להחזר מס. אולם, לא רק אדם שעבר מקום עבודה במהלך שנת המס יכול להיות זכאי להחזר מס.

גם אדם אשר נולד לו ילד חדש במהלך שנת המס והוא לא עדכן את הדבר, זכאי לקבל בסוף שנת המס החזר מס תמורת נקודות הזכות שהוא אמור לקבל על הילד החדש שנולד לו. גם אדם ששינה מקום מגורים למקום שבו ישנן הטבות מס יכול להיות זכאי להחזר מס ועוד. ישנן סיבות רבות לכך ששכיר יכול להיות זכאי להחזר מס הכנסה ועל כן, כדאי מאוד שכל שכיר יבדוק זאת. לא פעם מדובר על סכום משמעותי.

מה ניתן לעשות בכדי לברר זכאות להחזר מס הכנסה?

החזרי מס לשכירים הוא עניין שבהחלט שכדאי לכם לבדוק. ישנן כמה אפשרויות הרלוונטיות לצורך בדיקת זכאות להחזר מס הכנסה, בין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים.

האפשרות הראשונה הרלוונטית לצורך בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות היא: בדיקה עצמאית של הנושא. כיום כל אדם יכול לבדוק באופן עצמאי את כל נושא החזרי מס וזאת על ידי פנייה לרשות המיסים, צירוף של מסמכים רלוונטיים ועוד. חשוב מאוד לדעת שכיום ניתן למצוא ברחבי האינטרנט מידע בלתי מוגבל בנושא, אולם, חשוב מאוד לזכור שבשל כמות המידע הרבה שיש באינטרנט, לא פעם כל העניין מבלבל ולא באמת יודעים מה צריך לעשות בכדי להגיש בקשה מסודרת עבור החזר מס הכנסה ולכן, האופציה השנייה העומדת על הפרק היא לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בנושא של החזרי מס, החזר מס שלילי ועוד.

חברה מעין זאת מציעה בדיקה מקצועית ומנוסה של כל הנוגע להחזרי מס. הבדיקה תתבצע על ידי מומחים בעלי רקע בכלכלה הבקיאים בהליך זה. מרבית החברות עובדות במודל של אם אינכם זכאים, לא תדרשו לשלם לחברה על שירותיה ועל כן, מדובר בהחלט בדבר נוח.

שאלות ותשובות על החזרי מס

  • האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

התשובה לכך איננה חד משמעית. אם אתם מבינים בתחום החזרי מס הכנסה וכן, את

ם יודעים שיש לכם את הזמן ואת היכולת להתנהל מבחינה בירוקרטית מול רשויות המס, תוכלו בהחלט לנסות ולעשות זאת באופן עצמאי. יחד עם זאת, אם אינכם מבינים את כל הנושא של החזרי מס וכן, אין לכם את הזמן לעסוק בבירוקרטיה, אין דבר טוב יותר מלפנות לחברה העוסקת בתחום.

  • האם לכל אדם כדאי להגיש בקשה להחזר מס?

התשובה לכך היא: בהחלט. הגשת בקשה להחזר מס בהחלט יכולה להניב עבורכם תוצאות שכן, ידוע שללא מעט שכירים מגיע החזר מס ורבים מהם כלל לא מודעים לכך ועל כן, אין ספק שחשוב וכדאי לבדוק את הנושא על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתחום.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn