החזר מס מקוון

החזר מס מקוון לשכירים ועצמאיים

כל שכיר ועצמאי במדינת ישראל חייב לדעת כי יתכן מאוד שמגיע לו החזר מס הכנסה בגין טעויות שנעשו לרעתו בחישוב מס ההכנסה שהוא שילם, בתלוש השכר שלו. כיום כל שכיר או עצמאי יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה, על מנת לקבל את הסכום שמהווה את הפער בין המס ששילמו בשנת המס לבין המס שהיו צריכים לשלם. כך שבהחלט יכול להיות מצב לזכאות החזרי מס לשכירים או עצמאים כאחד.

בכדי לבצע בדיקת זכאות של החזר מס הכנסה, צריך לשקלל מספר נתונים משמעותי ועל כן, יש לשאול את השכיר לא מעט שאלות על מנת להבין האם הוא אכן זכאי למס הכנסה או לא.

כיום על אף שניתן לשלוח בקשה להחזר מס באופן עצמאי הן בתור החזר מס מקוון והן מול משרדי מס הכנסה, חשוב מאוד להבין שמדובר על תהליך הכולל בו פרטים רבים ויכול להיות די מורכב ועל כן, לא פעם כדאי פשוט להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה שתבצע את ההליך עבורכם בצורה הטובה ביותר.

מה בודק מס הכנסה?

הבדיקה של מס הכנסה תתבצע בהתאם לכמה שאלות שיש לשאול את האדם שמגיע את הבקשה. ראשית כל: היכן האדם גר? מקום מגורים באזור מסוים יכול לזכות בהטבת מס ולכן, אם האדם עבר בשנת מס מעיר אשר אין בה הטבות מס לעיר שיש בה הטבות מס והדבר לא עודכן בתלוש המשכורת שלו, סביר להניח שהוא זכאי להחזר מס.

שאלה שניה היא מה המצב המשפחתי של האדם. אדם גרוש לדוגמא שחייב בתשלום דמי מזונות ישלם מס נמוך יותר. כמו כן, שאלה נוספת היא האם האדם שינה מקום עבודה ב6 השנים האחרונות והאם הייתה לו חופשת מחלה של מעל חודש. כמו כן, האם האדם סיים תואר אקדמאי במוסד מוכר שכן הדבר משפיע על הטבות המס שמקבלים סטודנטים, האם האדם חייל משוחרר שכן, חייל משוחרר זכאי להטבת מס למשך שנה ועוד שאלות נוספות הדומות לשאלה המדוברת.

כיום ניתן לעבור הליך החזר מס מקוון, במסגרת החזר מס מקוון תוכלו לבדוק האם יש סיכוי שאתם זכאים להחזר מס בהתאם לנתונים השונים שתקראו אודותם.

החזר מס מקוון
החזר מס מקוון

איזה טפסים יש להגיש לבקשת החזר מס מקוון?

חשוב מאוד לדעת שלמס הכנסה יש דרישות שונות הנוגעות לבקשה להחזר מס והוא מקפיד על כך שכל אדם שמעוניין להגיש בקשה ימלא את כל הפרטים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה וכן יביא את המסמכים המאשרים את הפרטים שהוא מציין.

על מנת למלא את הטפסים לפי הדרישות ניתן להיעזר בהסברים הקיימים באתר של רשות המיסים. חשוב מאוד לזכור כי כל טעות או חוסר התאמה בפרטים יעכבו באופן מהותי את החזר המס ולא פעם אף יביאו לדרישה למילוי חוזר של כל הטפסים. מדובר על דבר שגוזל זמן רב מהאדם, דורש ממנו לטרוח לא מעט ולא פעם מסב לא כאב ראש הנובע מכל הבירוקרטיה החוזרת.

הטפסים שיש להגיש לצורך הגשת בקשה להחזרי מס הם: טופס 135 שהוא טופס ייעודי להגשת בקשה להחזר מס והוא משמש מעין דין וחשבון מקוצר. הגשת טופס 135 מקוון הוא שלב חשוב למען קבלת החזר מס. הנתונים שממלאים בטופס המדובר הם שנתיים עבור שנת המס המדוברת. מדובר על טופס הרלוונטי לשכיר שאיננו חייב להגיש דוח שנתי למס הכנסה אבל כן מעוניין לבקש החזרי מס.

טופס נוסף שיש להגיש הוא טופס שמרכז את כל הנתונים ורכיבי השכר של העובד, אשר התקבל באופן ישיר מהמעסיק שלו בהתאם לשנת המס הרלוונטית. הטופס יכלול את כל התשלומים והניכויים המוצגים בתלוש וכן את ההפקדות לקרנות השונים. ביצוע החזר מס מקוון יכול להתאים לכל אדם אך חשוב לדעת כיצד מבצעים אותו נכון.

למי מגישים בקשה להחזר מס?

בקשת החזר מס מקוון תוגש לאחר מילוי כל הפרטים וצירוף כל המסמכים באופן ישיר לרשות המיסים אשר יטפלו בה. בקשה של החזר מס הכנסה המתבצעת באופן רגיל ולא באופן מקוון, יש להגיש ללשכת פקיד השומה של אזור המגורים. לכל תושב יש שיוך ללשכה מסוימת בהתאם לאזור המגורים שלו. כל אדם יכול להגיש את בהקשה להחזר מס רק בלשכה שהוא שייך אליה. לאחר הגשת הטפסים יש להמתין שהם יבדקו.

במידה ונמצאתם זכאים להחזר מס, תשלום ההחזר בדרך כלל מופקד באופן ישיר לחשבון הבנק של השכיר ולכן, חשוב מאוד למלא נכון את כל פרטי החשבון על מנת לקבל את הכסף בצורה מהירה וללא שום עיכובים מיותרים. אם אינכם יודעים כיצד לבצע החזר מס מקוון, חשוב שתתייעצו עם המומחים בתחום.

שאלות ותשובות על החזר מס מקוון

האם כדאי לבצע החזר מס מקוון?

התשובה לכך היא בהחלט. החזר מס מקוון הוא תהליך הרבה יותר פשוט ונוח מהחזר מס שמתבצע שלא באופן מקוון. במסגרת תהליך זה, יש למלא את כל הפרטים באתר של רשות המיסים ולצרף באופן מקוון את כל הטפסים והמסמכים הרלוונטיים. לאחר הגשת הבקשה מבלי לצאת מהבית, כל שנותר זה לחכות לתשובה מרשות המיסים.

תוך כמה זמן מתקבלת תשובה מרשות המיסים?

אם נמצאתם זכאים להחזר מס, בין אם הגשת בקשת החזר מס מקוון ובין אם הגשתם בקשה רגילה, לרוב תוך 90 ימים גם תינתן לכם תשובה חיובית וגם הכסף שמגיע לכם יכנס לחשבון הבנק שלכם. גם אם התשובה שלילית ואינכם זכאים להחזר מס, תקבלו את התשובה תוך 90 ימים.

האם חייב להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

אם אתם מסתבכים עם הבירוקרטיה בכל הנוגע לבקשה להחזר מס, תמיד תוכלו לפנות לחברה העוסקת בתחום הגשת בקשות מעין אלה, אשר תסייע לכם בהגשת הבקשה שלכם בצורה הטובה והיעילה ביותר.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn