החזרי מס בגין שהייה בחו"ל

 

רבים טסים לחו"ל מדי שנה, בין אם הם שוהים בחו"ל לתקופה קצרה או ארוכה או בין אם טסו לטייל, לנפוש, לעבוד, לבקר משפחה או חברים- יש סיכוי גבוה שהם יזכו לקבל החזרי מס בגין שהייה בחו"ל.
ישנם קריטריונים רבים לקבל החזרי מס אלו ועליהם נרחיב במאמר. מאחר ובכל שלב בחיים אנשים מוצאים את עצמם בחו"ל, כדי להם לדעת את הזכויות שלהם ועל הדרך לחסוך כסף:

כפל מס בעקבות עבודה בחו"ל

האם יש לשלם מס גם עבור עבודה בארץ זרה ובמקביל גם מס בארץ? במדינת ישראל כל תושב מחויב בתשלום מס בגין הכנסותיו וכך גם בכל מדינות העולם. כל עוד אתם תושבי ישראל ואתם עובדים מחו"ל, תצטרכו לשלם מיסים גם בישראל וגם במדינה בה אתם עובדים. על מנת למנוע מצב של תשלום מס כפול, עליכם לוודא כי במדינה שאתם עובדים בה יש אמנה למניעת כפל מס עם ישראל.

אם אכן קיימת האמנה תוכלו להגיש בקשה להחזר מס ולקבל החזרי מס לעובדים מחו"ל זהו תהליך שגרתי שרוב העובדים בחו"ל מבצעים. דעו את הזכויות שלכם וקבלו את הכסף שלכם בחזרה!

שימו לב, תוכלו לדרוש את החזרי המיסים בחזרה עד 6 שנים אחורה, זוהי התקופה שמדינת ישראל מאפשרת החזרי מס רטרואקטיביים.

טיסה לחו"ל – הוצאה מוכרת לעצמאיים

כל עצמאי יודע כי הוא יכול להזדכות על המס ששילם אם ההוצאה נחשבת "הוצאה מוכרת". הוצאות מוכרות הן הוצאות שמתבצעות לטובת העסק. אמנם אם תטוסו לחופשה לא תוכלו להזדכות על המס אך בהחלט תוכלו להזדכות אם אתם טסים עבור עבודה. החזרי מס בגין שהייה בחו"ל יעשו על ידי קיזוז ההוצאות החייבות המס אל ההכנסות בעת מילוי הדו"ח השנתי לעצמאיים. שימו לב כי אם אכן טסתם לטיסת עבודה, תוכלו לרשום את כל ההוצאות השונות על שם העסק ולהתקזז עליהן, הוצאות טיסה, מלון ועוד. זוהי דרך נהדרת לחסוך כסף ולקבל החזרי מס בגין שהייה בחו"ל.

קבלת כסף חזרה בעקבות קניות בחו"ל

מדינות רבות מציעות לתיירים לרכוש במדינתם ולקבל החזר מס על הקניות האלו, המדינות עושות זאת במטרה לעודד רכישה והגעה לאותם יעדים.

ניתן לקבל החזר מס על הוצאות כמו בתי מלון, נסיעות ואטרקציות וניתן לקבל גם על ציוד שנרכש בחנויות, כמו בגדים, אלקטרוניקה, כלי בית ועוד . את ההחזר ניתן לקבל בתנאי שהחנויות שמכרו לכם את הפריטים נמצאות בהסדר וכתוב על הפריטים שאתם קונים שהוא פטור ממס.

אם רכשתם מוצר המזכה אתכם בהחזר מס, עליכם לבקש מהחנות טופס החזר מס שאותו ממלא המוכר, כנראה תצטרכו להציג את הדרכון שלכם כדי לקבל את הטופס.

החזרי מס בגין שהייה בחול
החזרי מס בגין שהייה בחול

את החזר מס מקניות בחו"ל תקבלו לאחר יציאתכם מהמדינה בה רכשתם את המוצרים. עליכם להגיע לדלפק המכס ולבקש את ההחזר או לפנות לחברה המספקת שירותי החזר מס בגין המוצרים שרכשתם. שימו לב כי חברה כזו גובה סכום כסף מתוך ההחזר שתקבלו אך היא תבצע עבורכם את התהליך באופן מהיר יותר.

לא תוכלו לקבל החזר לאחר היציאה מהמדינה בה ביקרתם ולכן עליכם לקחת בחשבון את כל הפרמטרים השונים ולבדוק האם אכן משתלם לכם לבצע את הפעולות השונות כדי לקבל את החזר המס.

חשוב לנו לציין כי בכל מדינה סכום ההחזר משתנה מאחר וכל מדינה גובה מס ערך מוסף בגובה שונה ולכל מדינה חוקים ונהלים שונים להענקת החזר מס.

אתם עולים חדשים? גם אתם יכולים לקבל החזרי מס

על מנת לצמצם את הפערים בין קבוצות שונות במדינה, מדינת ישראל מעניקה הטבות מס בדמות נקודות זיכוי. נקודות זיכוי מקנות הנחה בתשלום המס החודשי. עולים חדשים זכאים לנקודות זיכוי בהיקף משתנה למשך 42 מקבלת תעודת העולה החדש. נקודת זיכוי אחת שווה 223 ש"ח בחודש ואם לא מימשתם את ההטבה שמגיעה לכם תוכלו להגיש בקשת החזר מס לעולה חדש.

החזרי מס בגין שהייה בחו"ל – בדקו עוד היום אם מגיע לכם כסף בחזרה!

כנראה שישראלים רבים ימשיכו ויטוסו למשך שנים רבות, אתם לא יודעים מתי המצבים השונים יפגשו אתכם ולכן חשוב להכיר את הזכויות שלכם. חושבים שמגיע לכם החזר מס? הגישו בקשה להחזר מס לרשות המיסים ואולי תקבלו את הכסף המגיע לכם בחזרה!

איך ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

תוכלו לקבל החזרי מס בגין שהייה בחו"ל על ידי הגשת בקשה להחזר מס דרך פנייה לרשות המיסים. שימו לב, כי על מנת לקבל החזר מס קניות מחו"ל תצטרכו לפנות בעת יציאתכם מהמדינה למכס. על פי סוג הבקשה, תצטרכו לצרף אליה טפסים שונים המוכיחים את זכאותכם להחזר מס.

האם ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיביים?

האם אפשר לקבל החזר מס על שנים שעברו? כן. מלבד החזר מס קניות מחו"ל, תוכלו להגיש בקשת החזרי מס בגין שהייה בחו"ל עד 6 שנים אחורנית. זכרו כי החזרי מס יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד ועל מנת להבטיח שתקבלו את הכספים בחזרה הגיעו את הבקשה מוקדם ככל הניתן.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn