החזר מס תרומות

 

אם אתם תורמים לא מעט לגופים שונים, חשוב מאוד שתדעו שאחד הסעיפים בפקודת מס הכנסה עוסק בפקודת מס הכנסה העוסקת בתחום החזר מס תרומות. לפי סעיף 46 בפקודת המס נקבע שכל מי שתרם בעבר עבור מוסד ציבורי כלשהו או לכמה מוסדות ציבור בסכום העולה על 190 ₪, בשנים 2019 ו2020 זכאי לקבל זיכוי מס על הסכום אשר הוא תרם.

חשוב לדעת שהסכומים המדוברים מתעדכנים כל כמה שנים ועל כן, אם בשנה הנוכחית מגיע לכם החזר מס על תרומות בשל העובדה שתרמתם סכום ספציפי, לא בטוח שבשנים הבאות תוכלו לקבל החזר מס על אותו הסכום ועל כן, כדאי מאוד להגיש בקשה עבור החזרי מס תרומות בכל שנה.

החזר מס תרומות – במה מדובר?

מרבית האוכלוסייה מכירה את כל הנושא של החזרי מס לשכירים, החזר שלילי ואפילו החזר מס שבח, אולם, לא מעט אנשים אינם מכירים את כל מה שקשור לתחום החזר מס תרומות. כלומר, לא מעט אנשים תורמים כיום למגוון גופים שונים, אך לא מבינים כי יתכן מאוד שהם זכאים להחזר מס על התרומה שלהם.

אם תרמתם לגופים שונים, חשוב מאוד שתדעו שניתן לקבל הטבת מס עבור תרומה אחת או עבור כמה תרומות בנפרד, כאשר גובה התרומה או כמה תרומות יחד חייב לעלות על 190 ₪. כמו כן, התרומה צריכה להינתן למוסד ציבורי לבחירתכם.

אם אתם תוהים מהו מוסד ציבורי, מדובר על מוסד שהוקם על מנת לקדם מטרות ציבוריות שונות שאינן למטרות רווח כגון: חברות פרטיות, עמותות רשומות או חברות לתועלת הציבור.

כמו כן, אותו מוסד ציבורי שאיננו למטרת רווח, צריך להיות מוכר ככזה על סמך אישור שקיבל ממס הכנסה לפי פקודה 46. תוכלו לבדוק בכל עת האם אתם תורמים למוסד ציבורי מוכר לצרכי מס תרומה באתר של רשות המיסים.

 

החזר מס תרומות
החזר מס תרומות

איך שכירים יכולים לקבל החזר מס על תרומות?

אם אתם תוהים איך עושים החזר מס תרומות כשכירים, כל שעליכם לעשות זה למלא טופס 116 של רשות המיסים בצורה מקוונת וכן לחתום עליו ולשלוח אותו. כמו כן, חשוב מאוד לצרף קבלות או העתקי קבלות נאמנות למקור, קבלה אלקטרונית ועוד מסמכים ממוחשבים שונים.

בנוסף, יש לצרף את תלוש השכר אשר ממנו ייגזר גובה החזר מס על תרומות שמגיע לכם על התרומה שלכם. חשוב למלא את כל הטפסים בצורה תקינה, לחתום על ההצהרה ולמלא את הסכום של התרומה בצורה מדויקת על מנת שהבקשה לא תחזור אליכם ותדרשו להתחיל את כל התהליך מחדש.

ישנם מקרים שבהם פקיד השומה יבקש משכיר דפי חשבון בנק וזאת במקרה ששילמתם את התרומה באמצעות המחאות או כאשר סכום התרומה גבוה בצורה משמעותית. במידה ושכיר קיבל אישור מס על תרומות הוא צריך להגיש אותו למעסיק שלו.

חשוב מאוד לדעת כי בקשה עבור החזר מס תרומות איננה דבר שקל לבצע ויש למלא טפסים רבים ועוד. יחד עם זאת, כאשר מדובר על סכומים גדולים שתורמים כדאי מאוד שתזכו במס עליהם ולא תוותרו על מה שמגיע לכם ועל כן, אם אתם תורמים סכומי כסף משמעותיים, אין ספק שכדאי לכם להגיש בקשה להחזר מס תרומות.

החזר מס תרומות לעצמאי

כאשר מדובר על החזר מס תרומות לעצמאי, כדאי שתדעו שגם במקרה הזה לא מעט עצמאים זכאים לקבל החזר מס תרומות. על שעל עצמאים לעשות זה לצרף את הקבלה לדוח השנתי ולמלא את כל הפרטים על גבי טופס 1301 שיש להגיש כל שנה למס הכנסה.

ניתן לומר שבין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאים מגיע לכם החזר מס על תרומה, אך זוהי רק קטגוריה אחת עבורה מגיע לכם החזר מס. חשוב שתדעו שאם עבדתם כשכירים במספר מקומות עבודה במהלך 6 השנים האחרונות, אם עברתם לעיירת פיתוח, אם נולדו לכם ילדים חדשים, אם לא עבדתם פרק זמן ניכר בשנת המס ועוד.

כדאי מאוד שתבדקו האם מגיע לכם החזר ממס הכנסה. החזר מס הכנסה לשכירים ועצמאים יכול להצטבר לסכום ניכר וכדאי להגיש בהזדמנות שבה מגישים החזר מס על תרומות מקוון או פרונטלי, גם החזר מס באופן כללי לשכירים או לעצמאים. יתכן מאוד שתגלו שמגיע לכם סכום כסף נכבד.

שאלות ותשובות על החזר מס תרומות

לכמה שנים ניתן לקבל החזר מס תרומה?

בקשה להחזר מס תרומה ניתן להגיש עד שש שנים אחורה. לכן, אם לא תרמתם בשנת המס הנוכחית אך תרמתם לא מעט ב5 השנים לפני שנת המס הנוכחית, יתכן מאוד שאתם זכאים להחזר מס תרומה ועל כן, כדאי לכם לברר זאת על ידי הגשת בקשה מסודרת.

האם ניתן לקבל סיוע בהגשת הבקשה להחזר מס תרומות?

בהחלט. אם מורכב לכם מדי להגיש בקשה להחזר מס לתרומות, אך תרמתם לא מעט ואתם יודעים שיתכן מאוד שאתם זכאים להחזר מס תרומות, כדאי שפשוט תבחרו בחברה מקצועית העוסקת בתחום הגשת בקשות להחזר מס לרבות החזר מס תרומות. חברה מקצועית מעין זאת, תוכל לסייע לכם לקבל את ההחזר המגיע לכם, מבלי שזה יגבול בהשקעה כלשהי שלכם או בזמן שלכם.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn