החזר מס שבח

 

אם ביצעתם עסקת נדל"ן כלשהי, יתכן מאוד שמגיע לכם לקבל החזר מס שבח. מכיוון שמדובר על עסקאות נדל"ן שבדרך כלל מתחילות לפחות במיליון שקלים, הרי שמדובר על סכומים גדולים מאוד. חשוב לדעת שכאשר מדובר על החזר מס, לא מדובר על החזר מס הכנסה בלבד.

החזר מס הכנסה רלוונטי מאוד עבור שכירים ועצמאיים ויכול להעניק לכל שכיר או עצמאי סכום כספי משמעותי, אך אם ביצעתם עסקת נדל"ן כלשהי כדאי מאוד שתחשבו גם על הכיוון של בדיקת החזר מס מעין זה. יתכן מאוד שתגלו שמגיע לכם סכום גבוה מאוד מהמדינה תמורת החזר מס שכזה ועל כן, אין לוותר על בדיקה זאת.

למי מגיע לקבל החזר מס שבח?

החזר מס שבח מגיע לכל אדם שהיה לו נכס נדל"ן אחד לפחות אשר נמכר במהלך שש השנים האחרונות והוא שילם על כך מס שבח או מס רכישה. שיעורי המס גבוהים ולכן, ברוב המקרים עצמאיים או שכירים בלי קשר לסטטוס העבודה שלהם, זכאים להחזר מס בסוף שנה על תשלום מס שהם שילמו בתחילת השנה או באמצע השנה.

אם אתם מעוניינים לבדוק האם מגיע לכם החזר מס שבח, ניתן לבדוק החזר מס באינטרנט, באתר של רשות המיסים, יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שלא פעם מדובר על בדיקה לא קלה מבחינה בירוקרטית אשר לא מעט אנשים אינם מוצאים את הזמן לבצע אותה או את הפנאי.

לכן, כיום ניתן למצוא לא מעט חברות אשר מציעות שירות בדיקה עבור אנשים שזכאים למס שבח. חברה מעין זאת תגיש עבור האדם האם מגיע לו מס שבח. החזר מס מעין זה יכול להיות סכום גבוה מאוד וכן, ניתן להגיש אותו גם אם מוכרים נכס נדלן עד שש שנים אחורה משנת המס הנוכחית. מכיוון שמדובר על סכומים גבוהים, בהחלט לא כדאי לוותר על הבדיקה המדוברת.

 

החזר מס שבח
החזר מס שבח

מדוע החזר מס שבח הוא הכי משמעותי?

כיום ניתן לפנות לבקשת החזר מס עבור מגוון רחב של תשלומים כגון: החזרי מס לשכירים או לעצמאיים, החזר מס שלילי עבור עובדים שההכנה החודשית שלהם לא מספיק גבוהה, החזר מס על תרומות שיכול להיות משמעותי אם תרמתם סכומי כסף גבוהים מאוד במהלך שנת המס או במהלך כמה שנים אחורה משנת המס ועוד.

אך אין ספק שהחזר מס מעין זה הוא ללא ספק המשמעותי ביותר. דירה, מגרש או משרד בישראל עולים לכל הפחות מיליון שקלים. גם אם שילמתם פחות מס רכישה או מס שבח ל השבחת הכנס, במידה ורכשתם אותו במחיר נמוך יותר מלפני כמה שנים והמחיר עלה בעת המכירה שלו, מדובר לא פעם בסכום גבוה מאוד.

אם בסוף שנת מס רואה החשבון האישי שלכם יעשה את העבודה שלו כפי שצריך הוא יוכל לגלות את עלות תשלום המס כהוצאה לכל דבר ואתם תהיו זכאים לקבלת החזר מס שכזה.

אם אינכם זוכרים מתי מכרתם את הנכס, אם אתם לא בטוחים אם שילמתם מס שבח או מס רכישה והאם מגיע לכם החזר מס מעין זה, אין ספק שכדאי מאוד שתבדקו את זה.

כיצד מקבלים החזר מס שבח?

ממוצע החזרי המס עבור שכירים ועצמאיים בגין החלפת מקום עבודה וסיבות דומות יכול להגיע לכמה אלפי שקלים, אך החזר מס שבח יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים. אם מכרתם את הדירה שלכם, את המגרש או המשרד שלכם במהלך שש השנים האחרונות, תוכלו לבדוק אם מגיע לכם מס שבח.

כאמור, ניתן להגיש בקשה עצמאית לצורך בדיקה אודות החזר מס שבח וכן, ניתן להגיש את הבקשה המדוברת דרך חברה העוסקת בתחום זה. כיום ישנן חברות שונות אשר מטרתן היא לסייע לאזרחיים לקבל החזרי מס שמגיעים להם.

למי מגיע החזר מס שבח? לא פעם מגיע לאדם החזר מס מסיבות בריאותיות, משפחתיות או תעסוקתיות והחברות הללו מציעות בדיקה חינמית, כאשר אם מתגלה בבדיקה שהאדם אכן זכאי להחזר מס מעין זה, החברה מציעה לו לנהל את ההליך שבגינו הוא יקבל את החזר המס שמגיע לו תמורת אחוז כלשהו מהסכום. כמובן שכדאי לבחור בחברה הטובה ביותר מחד ומאידך, חברה שלא תיקח לכם אחוז גבוה מדי מהסכום שתקבלו.

שאלות ותשובות – החזר מס שבח

למה כדאי להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית עבור החזר מס שבח?

מס שבח ידוע בציבור בתכונות המורכבות שלו. ראשית כל, מדובר על מס שהגובה שלו משתנה אחת לכמה שנים בהחלטת הממשלה. הסיבה לכך שמדובר באחד מהמיסים הגבוהים ביותר שהמדינה גובה, בגלל המחיר הגבוה של עסקאות הנדל"ן שמתבצעות וכן בשל הסכומים שמעורבים בהם, לא קל לעקוב אחרי הרפורמות המתחדשות בצורה הטובה ביותר.

כמו כן, חישוב המס הוא מורכב והוא משקלל בו המון מרכיבים שונים כמו: כמה נכסים מחזיק בעל הדירה ועוד. לכן, אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום הגשת בקשה להחזר מס מעין זה, הידועים כמומחים בתחום, יכולים לסייע לכל אדם לקבל את שמגיע לו במהירות ובקלות המתחיל בהגשת טופס החזר מס שבח.

כיצד תבחרו חברה שתסייע לכם בהגשת בקשה להחזר מס שבח?

מכיוון שכיום קיימות לא מעט חברות העוסקות בתחום ייעוץ וסיוע בהחזרי מס לרבות מס שבח, לא קל לבחור את החברה הנכונה. בחרו בחברה שמצד אחד העלות שהיא גובה איננה משמעותית מדי תמורת הגשת הבקשה ומצד שני, ידועה כחברה מקצועית ומומחית בתחום הגשת הבקשות הללו ואחוזי הצלחה גבוהים בהחזרים שקיבלו לקוחותיה.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn