החזר מס על תרומות

 

ישנם לא מעט גופים במדינת ישראל אשר זקוקים לתרומות מהציבור עליהן ניתן לקבל החזר מס על תרומות. כל גוף זקוק לתרומות בשל סיבה אחרת. ישנם גופים שמטרתם היא לסייע לקשישים, חולים או נכים וישנם גופים ציבוריים אחרים אשר עוסקים בפעילויות אחרות.

על אף שכמעט כל אדם מבין את החשיבות שבתרומה, אנו חיים בעידן קפיטליסטי שבו כל אדם מעוניין שיהיה לו כמה שיותר.

לכן, לא מעט גופים מעין אלה תוהים כיצד ניתן לעודד אנשים לתרום כמה שיותר, האם יש דרכים שבהם המדינה יכולה לעודד את הציבור לתרום יותר ועוד. חשוב מאוד לדעת שבהחלט ישנם דרכים שבהן המדינה יכולה לעודד אנשים לתרום. אחת מהדרכים הטובות ביותר היא החזרי מס.

כלומר, כל אדם שתרם לגוף כלשהו באופן חודשי קבוע או בסכום חד פעמי גדול כלשהו, יכול כיום להגיש בקשה של החזר מס על תרומות. אם אתם שואלים את עצמכם: איך עושים החזר מס על תרומות, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מהם התנאים לקבל החזרי מס בגין תרומות?

כאמור, כאשר ישנה ידיעה כי ניתן לקבל החזר מס תרומות לא מעט אנשים בוחרים לתרום שכן, כולם יכולים לצאת נשכרים מסיטואציה שכזאת. הגוף הציבורי אשר מקבל תרומות מקבל יותר כסף וכן, מי שתורם יכול לקבל תרומה על החזר מסוים. מדובר על יוזמה מבורכת ואם תרמתם, כדאי שתחשבו על להגיש בקשה עבור החזר מס על תרומות.

חשוב לדעת שגם כאשר מדובר על החזרי מס על תרומות, ניתן למצוא לא מעט תנאים להחזר שכזה. ראשית כל, המוסד הציבורי שאתם תורמים לו חייב להיות מוכר, רשום וחקי. שנית, התרומה חייבת לעמוד לפחות על 180 שקלים.

מה שחשוב לדעת שהוא שהתרומה יכולה להיות תרוצה מצטברת כך שאפילו אם תרמתם מעט כספים, כל פעם למטרה אחרת ובסופו של דבר מצטבר לכם סכום של 180 ₪ בכל התרומות שלכם, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס על הסכום שמצטבר. הסעיף בחוק אשר מסדיר את הנושא המדובר הוא סעיף מספר 46 לפקודת מס הכנסה.

אם מגיע לכם החזר מס על תרוצה, כדאי שתגישו כמה שיותר מהר את הטפסים הרלוונטיים. בדיוק כפי שלא כדאי לוותר על הגשת בקשה עבור החזר מס לשכירים שכן, יכול להיות מדובר על סכום כספי משמעותי שמגיע לכם, כך בהחלט לא כדאי שתוותרו על הגשת בקשה להחזר מס על תרומה.

חשוב מאוד שתדעו שבכל שנה מס הכנסה יכול להחליט על שינוי בסכום התרומה המינמלי שבגינו מגיע החזר מס לתורמים ולכן, אם השנה הסכום המינימלי הוא 180 ₪ ואתם עומדים בו, לא בטוח ששנה הבאה הסכום יהיה 180 אלא יכול להיות שיהיה מדובר על סכום גבוה יותר שאינכם עומדים בו ולכן לא תוכלו להגיש בקשה.

איזה סכום אפשר לקבל החזר מס על תרומות?

חשוב מאוד שתדעו שלא תקבלו בהחזר המס על התרומה שלכם את כל הסכום שנתתם לתרומה. החוק גובה כי גובה החזר המס יכול להגיע עד 33 אחוזים מסכום התרומה כולה. כמו כן, חשוב מאוד להבין כי הסכום אותו אתם תורמים חייב להיות מוגבל לאחוז מסוים מתוך ההכנסה החייבת שלכם. אם הסכום שתרמתם במהלך השנה עולה על המכסה המותרת, ניתן יהיה להעביר את הזיכוי לשנים הבאות.

איזה מוסדות מוכרים לצרכי מס?

כאשר מדובר על החזר מס על תרומות, חשוב מאוד לדעת שלא כל גוף הוא אכן גוף מוכר לצרכי מס. ידוע כי כיום קיימים בישראל לא מעט גופים שונים שזקוקים לתרומות של הציבור. לכן, אם חשוב לכם לתרום דווקא לגופים המוכרים לצרכי מס, חשוב מאוד שתבדקו טרם אתם תורמים לגוף כזה או אחר, האם מדובר על גוף אשר נוכר לצרכי מס.

בכדי לברר האם מדובר על גוף המוכר לצרכי מס, ניתן לבדוק את כל המידע הזה באינטרנט. למעשה, טרם אתם תורמים לגוף מסוים באופן חד פעמי ובין אם זה על בסיס של הוראת קבע כדאי לערוך בדיקה בנושא.

כמובן שלא תמיד חייב לתרום דווקא לגופים המוכרים לצרכי מס ואם אתם מעוניינים לתרום לגוף כלשהו בשל החשיבות שלו, כמובן שתוכלו לעשות זאת, אך לא תוכלו להגיש בקשה להחזר מס על תרומות.

שאלות ותשובות על החזר מס על תרומות

האם ניתן לבצע החזר מס מקוון על תרומות?

ניתן לעשות החזר מס מקוון על תרומות באינטרנט. כמו כן, ניתן להגיש גם בקשה להחזר מס על תרומות רטרואקטיבי. כמובן שצריך לדעת איזה טפסים יש להוריד, כיצד למלא את הטפסים המדוברים ואיזה מסמכים עליכם להציג על מנת שהבקשה תוגש בצורה נכונה ומדויקת.

האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

כמו כל בקשה להחזר מס, תוכלו לבצע הגשת בקשה להחזרי מס על תרומות באופן עצמאי. יחד עם זאת, חשוב מאוד שתזכרו שלעיתים מדובר על תהליך בירוקרטי ארוך ומורכב וכן, לא פעם אם לא מדייקים בתהליך עצמו ולא מבצעים אותו בצורה נכונה.

ניתן להגיע למצב שבו חוזרים על כל הגשת הבקשה מחדש לכן, אם אין לכם את הזמן להגיש את הבקשה באופן עצמאי או שאינכם יודעים כיצד לעשות זאת, בהחלט כדאי להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה בתחום הגשת בקשת להחזר מס לשכירים, עצמאים, על תרומות ועוד.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn