כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס?

 

מצד אחד – גילתם על זכאותכם לקבלת אלפי שקלים בחזרה. מצד שני – יש לשלם מתוך הסכום לגורם המקצועי שליווה את התהליך, דאג לבירוקרטיה, לניירת, לטיפול בנושא מול מס הכנסה וגם למקסום הכספים. אז כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס והאם באמת משתלם לעשות את זה מול חברה מקצועית? באנו לענות על השאלה וגם למנות את כל היתרונות שבטיפול מקצועי:

מדוע יש צורך להגיש בקשה להחזר מס?

מאחר ואופן חישוב תשלום המס מתבצע באופן שנתי וההורדה מתבצעת בפועל בכל חודש יכולה להיווצר בעיה בחישוב תשלום המס. בכל שינוי שמתרחש במהלך השנה, סכום ההכנסות השנתי הצפוי עלול להשתנות ואיתו גם גובה תשלום המס שיש לשלם. אז אם אתם מעוניינים לדעת כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס עליכם להגיש בקשה להחזר.

כולנו מחכים לתחילת כל חודש על מנת לקבל את המשכורת ובכל פעם מופתעים מגובה תשלום המס. עליכם לוודא כי אתם משלמים את המס אותו אתה חייבים ולא תשלום גבוה יותר. בדרך כלל נהוג להסתכל על שנת המס שהסתיימה ולבדוק האם שילמתם מס עודף.

חישוב החזר מס נעשה על ידי בדיקה של התשלום אותו שילמתם בפועל בשנת המס החולפת ובדיקה של התשלום שאותו אתם הייתם צריכים לשלם. גובה התשלום נקבע על פי מדרגת המס שהגעתם אליה ועל פי נקודות הזיכוי שמגיעות לכם. אם מצאתם הבדלים בין התשלומים כי שילמתם עודף מס עליכם להגיש בקשה להחזר מס.

זכאות להחזר מס

יש מגוון רחב ומגוון של סיבות שבגינם תהיו זכאים להחזר מס, לגבי כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס – יש צורך לחשב אינדיבידואלית ולהגיד בקשה לבדיקת החזר מס. סיבות הקשורות לשינוי בעובד במהלך השנה כמו: חל'ת, פיטורין, החלפת מקום עבודה, הפסקת עבודה ועוד. בנוסף, סיבות הקשורות להטבות שונות, מימוש נקודות זיכוי וקבלתן באמצע שנת המס, כמו: מעבר ליישוב פריפריאלי, בגין הורות לילדים, סיום שירות מילואים, סיום לימודים אקדמיים ועוד.

כיום, כמעט כל עובד זכאי להחזר מס מסיבה זו או אחרת. אם אתם יודעים שאתם זכאים או חושבים שאתם זכאים עליכם להגיש בקשה להחזר מס.

האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

הגשת בקשה להחזרי מס באופן עצמאי היא אפשרית אך לא מומלצת. אל הבקשה להחזר מס יש לצרף מסמכים וטפסים רבים כמו: טופס 135, טופס 106 ועוד טפסים התומכים בבקשה שלכם. עבודת הניירת היא ארוכה ולעיתים מסובכת מאחר ובחלק מהמקרים יש צורך בהבנה מעמיקה של החוק.

דעו: מספיקה טעות קטנה במילוי הבקשה על מנת לגרום לכך שתקבלו החזר נמוך יותר או שלא תקבלו החזר בכלל. ליווי של חברה מקצועית ואמינה יקל עליכם את התהליך. הוא יהפוך את התהליך לקל, פשוט ומהיר. הוא יחסוך לכם "כאב ראש" ויחסוך לכם הרבה כסף.

מלבד השאלה של כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס, שאלה שמעניינת הרבה מהאנשים היא כמה כסף הם יכולים לקבל בחזרה? ברור שזו שאלה סובייקטיבית מאחר ולכל אדם קריטריונים שונים, הוא מגיש את הבקשה על מספר שנים שונה וסיבת הגשת הבקשה יכולה להיות שונה.

כיום, סכום החזר המס הממוצע לאדם עומד על 8,000 ש"ח. זכרו, החזר של עשרות או מאות שקלים בחודש יכול להצטבר ולהפוך לסכום משמעותי מאוד ככל שהשנים עוברות.

כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס בחברות מקצועיות?

רוב החברות המקצועיות המתמחות בהחזרי מיסים לוקחות בדרך כלל עמלה בגובה של 9%-13% מגובה ההחזר שאותו תקבלו. שימו לב שמלבד השאלה כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס, עליכם לשאול את החברה מה יהיה התשלום במקרה בו לא תהיו זכאים להחזר מס? ומה יהיה התשלום במקרה שתצטרכו לשלם לרשות המיסים תשלום נוסף בעקבות חישוב שגוי?

בדרך כלל, חברות נוהגות לגבות תשלום מתוך ההחזר ולא יגבו תשלום במקרה של אי-זכאות או תשלום יתר. לכן, זה הופך את הבדיקה עם חברה מקצועית ליותר משתלם. היא בודקת עבורכם את הזכאות, היא עושה את כל "הריצות" והסידורים ואתם משלמים לה את החלק היחסי מתוך ההחזר שתקבלו.

שימו לב, כאשר אתם משתמשים בשירותיה של חברה מקצועית, השאלה כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס היא מינורית מאחר והכסף שאתם משלמים לחברה אינו יוצא מהכיס שלכם. אתם תקבלו החזר מופחת בגובה העמלה אך עדיין תקבלו כסף שלא היה לכם קודם.

האם מקבלים תוספת ריבית להחזרי המס?

כן. אל סכום ההחזר מתווספים הפרשי הצמדה וריבית של 4%. כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס? כנראה שלאחר שאתם יודעים את העובדה הזו זה פחות ישנה לכם. עובדה זו הופכת את התשלום לחברה מקצועית למשתלמת במיוחד מאחר וכך תשלום העמלה שתשלמו בחישוב הכולל יופחת ופחות תרגישו בו.

האם ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיביים?

בהחלט כן. ניתן להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה. כלומר החזר מס על שנת 2016, תצטרכו להגיש עד סוף שנת 2022. שימו לב, אם תבחרו להגיש את הבקשה באופן עצמאי, תצטרכו להגיש בקשה עבור כל שנת מס בנפרד מאחר ולכל שנת מס יש את המסמכים הרלוונטיים לה.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn